Представлены подбойные погребения в стенках
дромосов грунтовых склепов некрополя Ольвии.
Рассматриваются вопросы истории их исследования и их соотношения с захороненными в камерах
склепов, затронута проблема датировки.
Стаття присвячена похованням, що були зроблені підбоєм в стінках дромосів ґрунтових склепів
некрополя Ольвії. Розглянуті питання історії їх дослідження. Звернуто увагу на їх співвідношення з
тими, хто був похований безпосередньо у камерах
склепів. Всього було проаналізовано 1980 археологічно досліджених поховань, з яких було виокремлено 18 відповідних об‘єктів. Їх аналіз, з урахуванням можливостей, які надає сучасна джерельна
база, дав змогу припуститися певних висновків.
Поховання у камерах склепів та у стінках їх дромосів одночасові та пов'язані спільною культурною
традицією. Переважно це поховання дітей. Їх відносок стосовно загальної кількості склепів, що було
оброблено (5,2 %), не відповідає сучасним уявленням про відношення кількості померлих дітлахів
стосовно кількості померлих дорослих. В результаті здається можливим припустити, що ця традиція пов'язана з певним ритуалом, яка відображає або життєвий соціальний статус дорослих, які були поховані у камерах, або певні релігійні уявлення.
The article is devoted to the graves that were
made in the walls of dromos in ground crypts necropolis
of Olbia. This paper examined the history of their
research and their relationship with those who were
buried directly in the burial chambers of the crypts.
1980 archaeological research graves were analyzed.
18 of them were singled relevant facilities. Their
analysis, taking into account the opportunities offered
by the current source base, allowed of making
certain conclusions.
Burial chambers of the crypts and the graves in
the walls of dromos are synchronous and relate common cultural tradition. In a common cases these were
burials of children. They correlation regarding the total number of crypts that were treated (5.2%) did not meet modern
concepts of ratio of dead children in relation to the number of dead adults. We suggest that this tradition
is associated with a specific ritual that reflects life or social status of adults in the burial chambers or certain
religious beliefs.