У статті проаналізовано одне з перших сучасних досліджень феномену табірного театру - “Театр на Соловках. 1923-1937”, яке здійснила відомий український і російський літературознавець і мистецтвознавець Н. Кузякіна. Розглянуто історичний, соціокультурний та екзистенціальний підходи до пізнання наукової проблеми; авторка статті акцентує на вирізненні дослідницею причин появи та функцій табірного театру, його форм, жанрів, репертуарів тощо.
The researcher analyzed one of the first modern studies of the phenomenon of camp theater - “Theatre in Solovki Prison Camp. 1923-1937”, written by prominent Ukrainian and Russian literary scholar and art critic N. Kuziakina. Historical, socio-cultural and existential approaches to examining the issue have been accentuated. Special attention has been paid to the causes of appearance, the functions of camp theater, its forms, genres, repertoire etc. as they were defined by the scholar.
В статье проанализировано одно из первых современных исследований феномена лагерного театра - “Театр на Соловках. 1923-1937”, принадлежащее перу известного украинского и российского литературоведа и искусствоведа Натальи Кузякиной. Системно рассмотрено исторический, социокультурный и экзистенциальный подходы к изучению научной проблемы; особенно акцентируется внимание на причинах появления и функциях лагерного театра, его формах, жанрах, репертуаре.