У статті сценарний текст Василя Стуса постає об’єктом наукового розгляду в ракурсі його
потенційної художності. Сценарії “Ожидание”, “[Холодне, з дірками хмільної тьмяної сині, небо]”
запропоновано прочитувати як авторські, де зовнішня форма лібрето й кінодраматургічних сцен
наповнена експресіоністичним змістом. Сценарний текст як “стенограма емоційного пориву”
(С. Ейзенштейн) реалізує основне завдання письменницької праці за В. Стусом: розкриває
“біографію душі”, зокрема шляхом художнього осмислення категорій самотності й творчості.
Is there scenario text of Vasyl Stus in the article an object of scientific consideration is in
foreshortening of his potential artistic value. It is suggested to study scenarios as an author, where the
external form of libretto and film dramaturgic scenes is filled with the expressionist contents. Scenario
text as a shorthand “record of emotional gust” (S. Eisenstein) will realize the key task of writer work
on Stus: exposes “biography of the soul”, namely due to the artistic comprehension of categories of
loneliness and creation.
В статье сценарный текст Василия Стуса возникает
объектом научного рассмотрения в ракурсе его потенциальной
художественности. Сценарии “Ожидание”, “[Холодное,
с дырками хмельной тусклой синие, небо]” предложено
считывать как авторские, где внешняя форма либретто и
кинодраматургичних сцен наполнена экспрессионистических
содержанием. Сценарный текст к ак “стенограмма
эмоционального порыва” (С. Эйзенштейн) реализует основную
задачу писательского труда по В. Стусом: раскрывает
“биографию души”, в частности путем художественного
осмысления категорий одиночества и творчества.