Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Василь Стус: художньо-екзистенційний вимір межової свідомості

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Тарнашинська, Л.
dc.date.accessioned 2019-08-09T18:09:38Z
dc.date.available 2019-08-09T18:09:38Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Василь Стус: художньо-екзистенційний вимір межової свідомості / Л. Тарнашинська // Слово і час. — 2016. — № 3. — С. 44-52. — Бібліогр.: 20 назв. — укp. uk_UA
dc.identifier.issn 0236-1477
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/158275
dc.description.abstract У статті розглядається проблема радикального вибору, яка ставила українських шістдесятників на межу можливого/неможливого. У досвіді межової (експериментальної, за М. Мамардашвілі) ситуації В. Стуса йдеться про “ситуацію без вибору” (постситуацію), у якій витончування індивідуального часу поета формувало відповідну поетикально-образну структуру його творчості як “утеперешнення майбутнього”. Простежено, що В. Стус не тільки сповнює провісницьку функцію щодо власного майбутнього, а й уживається в напророчену відчуттям фатуму й інтуїції буттєву атрибутику тимчасовості – як стану перехідного, межового. Мотив жертовного самоспалення постає в поезії В. Стуса віддзеркаленням свідомого виклику небуттю на рівні самодостатності особистості. uk_UA
dc.description.abstract The essay deals with the problem of radical choice, which set the ‘sixtiers’ generation on the brink of a possible/impossible. The experience of the ultimate (experimental, for M. Mamardashvili) situation of Vasyl Stus refers to a ‘situation without choice’ (postsituation), in which the thinning time of the poet formed the corresponding poetical structure and imagery of his work which can be defi ned as ‘translating the future into the present status’. It was traced that V. Stus not only fulfilled the prophetic function regarding his own future, but also treated the existential attributes of temporality as transitional and boundary features. The motif of the sacrificial self-immolation in the poetry by Vasyl Stus has become a reflection of the author’s deliberate challenge to the nothingness at the level of individual self-sufficiency. uk_UA
dc.description.abstract В статье рассматривается проблема радикального выбора, которая ставила украинских шестидесятников на грань возможного/невозможного. В опыте граничной (экспериментальной, за М. Мамардашвили) ситуации В. Стуса речь идет о “ситуации без выбора” (постситуации), в которой истончение индивидуального времени поэта формировало надлежащую поэтикально-образную структуру его творчества как “перевод будущего в статус настоящего”. При этом прослежено, что В. Стус не только исполняет провидческую функцию касательно своего будущего, но и сживается с напророченной личным чувством рока и интуиции бытийной атрибутикой временности – как состояния переходного, граничного. Мотив жертвенного самосожжения становится в поэзии В. Стуса отображением сознательного вызова небытию на уровне самодостаточности личности. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Слово і Час
dc.subject ХХ століття uk_UA
dc.title Василь Стус: художньо-екзистенційний вимір межової свідомості uk_UA
dc.title.alternative Vasyl Stus: artistic and existential dimension of the ultimate consciousness uk_UA
dc.title.alternative Василь Стус: художественно-экзистенциональное измерение граничного сознания uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 821.161.2.09:111.11


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис