Запропоновано використання комплексу геофізичних і дистанційних досліджень для інженерних вишукувань при проектуванні та експлуатації лінійних підземних споруд трубопровідного транспорту. Розкрито ефективність комплексного застосування геофізичних методів і дистанційного моніторингу в разі обґрунтування заходів захисту трубопровідних транспортних систем від впливу природних і техногенних процесів. Показано використання дистанційних даних з комплексом традиційних методів електрометрії на таких складних і відповідальних інженерних спорудах, як трубопровідні транспортні системи. Наведено використання дистанційного моніторингу для дослідження ділянок можливих місць витоків рідкого або газоподібного наповнювача через пошкодження в трубопроводах, а також для визначення можливих ділянок корозії на трубопровідних транспортних системах методами електророзвідки — ВЕЗ (вертикальне електричне зондування), “віддаленого електрода”, вимірювання градієнт-потенціалу і СЕП (симетричне електричне профілювання) та дистанційним методом моніторингу.
Предложено использование комплекса геофизических и дистанционных исследований для инженерных изысканий при проектировании и эксплуатации линейных подземных сооружений трубопроводного транспорта. Раскрыта эффективность комплексного применения геофизических методов и дистанционного мониторинга при обосновании мер защиты трубопроводных транспортных систем от воздействия природных и техногенных процессов. Показано использование дистанционных данных в комплексе с традиционными методами электрометрии на таких сложных и ответственных инженерных сооружениях, как трубопроводные транспортные системы. Приведено использование дистанционного мониторинга для исследования участков возможных мест утечек жидкого или газообразного наполнителя вследствие повреждения в трубопроводах. Определены возможные участки коррозии трубопроводных ВЭЗ (вертикальное электрическое зондирование), “удаленного электрода”, измерения градиент-потенциала и СЭП (симметричное электрическое профилирование), и дистанционного мониторинга.
Purpose. We propose to apply a set of geophysical and remote sensing methods to engineering surveys when designing and operating linear underground constructions of pipeline transport. The use of traditional electrical methods together with remote monitoring makes the research significantly more informative.
Design/methodology/approach. The study permits to identify the area best fitting for laying and operating the pipeline transport system. The paper provides a complex of geophysical and remote monitoring methods to guarantee safety standards on the pipeline/ transport systems when affected by natural and anthropogenic hazards.
Findings. The study confirmed the feasibility of using digital satellite images in monitoring pipeline transport facilities. We propose to apply remote data in conjunction with a complex of traditional electrical methods to the pipeline transportation system, the latter being typified as a complex engineering construction.
Implications. Remote monitoring can be used to investigate sites of probable liquid or gas leakage through the damage to pipelines. The following electrical methods permit to determine probable areas of corrosion sites on the pipeline transport systems: VES (vertical electrical sounding), “remote electrode” (electrometric survey), measuring potential gradient, and SEP (symmetrical electrical profiling).