У статті розглянуто автентичність психічного типу “цивілізованого варвара”, якому властиві
вітальність, прості емоції й поведінка. Ототожнення з “варваром” ясно виражене у творах
Ф. Т. Марінетті й М. Семенка через мотив раптової смерті в найвищий момент життя й анархічну
свободу. Обидва супроводяться геокультуральними локусами “Примітивних областей” (Африка,
Патагонія). Цей психічний тип синтезує “майбутнє” і “варварське” і долає почуття культурної
переваги стосовно примітивних культур, як це було властиво Просвітництву й модернізму.
Найхарактерніша риса українського футуриста з’являється подібно до самоіронічної поведінки,
що прагне анулювати культурну спадщину, тоді як італійський футуризм виявляє домінанту
наукового спіритуаліста.
The paper examines authenticity of the psychic type of ‘civilized barbarian’, whose features are
vitality, simple emotions and behavior. The identification with a ‘barbarian’ is clearly expressed in F.T.
Marinetti’s and M. Semenko’s writings through the motive of sudden death in the highest moment
of life and the anarchic freedom. The both are accompanied by the geo-cultural loci of the “primitive
areas” (Africa, Patagonia). This psychic type synthesizes the “future” and the “barbarous”, and
overcomes cultural superiority in relation to primitive cultures that was inherent for the Enlightenment
and modernism. The most characteristic feature of the Ukrainian futurist appears in connection with
self-ironical behavior, which tends to neglect the cultural heritage, while the Italian futurism reveals
the dominant basis of spiritual science.
В статье рассмотрена подлинность психического
типа “цивилизованного варвара”, которому свойственны
витальность, простые эмоции и поведение. Отождествление с
“варваром” ясно выражено в произведениях Ф. Т. Маринетти и
М. Семенко через мотив внезапной смерти в наивысший момент
жизни и анархическую свободу. Оба сопровождаются гео-
культуральными локусами “Примитивных областей” (Африка,
Патагония). Этот психический тип синтезирует “будущее”
и “варварское”, и преодолевает культурное преимущество
относительно примитивных культур, как это было свойственно
Просвещению и модернизму. Самая характерная черта
украинского футуриста проявляется как самироническое
поведение, он стремится аннулировать культурное наследие,
тогда как итальянский футуризм обнаруживает доминанту
научного спиритуалиста.