Ідеться про доцільність думки щодо експресіоністичних параметрів роману “Листя землі”
Володимира Дрозда. Закцентовано на генетичній спорідненості явищ “химерна проза”, “магічний
реалізм”, “експресіонізм”. Простежено механізми інтеграції міфу в художню свідомість В. Дрозда
і трансформацію міфологем в експресіоністичний словообраз. Визначено фундаментальний
творчий комплекс роману, доведено, що основу його становить тріада архетип-ентип-ектип
як найбільш адекватна експресіоністичному емоційно-інформативному універсуму ейдологія.
На основі герменевтичного аналізу тексту роману із залученням щоденників та інших
автобіографічних матеріалів аргументовано тезу про біль як базовий стан і категорію почуттєвої
концепції “Листя землі”, зазначено детермінантний зв’язок понять “біль” та “інсайт”.
The article explores the expressionist characteristics of Volodymyr Drozd’s novel “The Leaves
of the Ground”. The author stresses the genetic relations of the so-called “chimeric prose”, magical
realism and expressionism; describes how myths were integrated into V. Drozd’s literary system and
how, in the course of this development, the mythems were transformed into expressionist metaphors;
defines the fundamental structure of the novel based on the triad “archetype – entype – ectype” as a
form of eidology most appropriate to expressionist emotional and informational universe. By means of
hermeneutic analysis of the novel, with due regard to diaries and other autobiographic materials, the
author regards “pain” as the basic category of the emotional concept of “The Leaves of the Ground”,
and also sketches out determinant relationship between “pain” and “insight”.
Речь идет о целесообразности точки зрения
относительно экспрессионистических параметров
романа “Листья земли” В. Дрозда. Сделан
акцент на генетическом родстве явлений
“фантастическая (“химерна”) проза”, “магический
реализм”, “экспрессионизм”. Отслежен механизм
интеграции мифа в художественное сознание
В. Дрозда и трансформацию мифологем в
экспрессионистический словообраз. Определен
фундаментальный творческий комплекс романа,
доказано, что в основе его находится триада
архетип-энтип-эктип как наиболее адекватная
эк спрессионистическ ом у эмоционально -
смысловому универсуму эйдология. На основании
герменевтического анализа текста романа
с использованием дневников и других
автобиографических материалов доказан тезис
о боли как базовом состоянии и категории
эмоциональной концепции “Листьев земли”,
отмечена детерминирующая связь понятий “боль”
и “инсайт”.