Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Нейрофизиологический анализ восприятия речи у детей возрастом 2.5–3.5 года, воспитывающихся в семье и детском доме

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Белалов, В.В.
dc.contributor.author Дягилева, Ю.О.
dc.contributor.author Павленко, В.Б.
dc.contributor.author Кочухова, О.М.
dc.date.accessioned 2019-02-17T18:54:04Z
dc.date.available 2019-02-17T18:54:04Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Нейрофизиологический анализ восприятия речи у детей возрастом 2.5–3.5 года, воспитывающихся в семье и детском доме / В.В. Белалов, Ю.О. Дягилева, В.Б. Павленко, О.М. Кочухова // Нейрофизиология. — 2014. — Т. 46, № 1. — С. 85-93. — Бібліогр.: 28 назв. — рос. uk_UA
dc.identifier.issn 0028-2561
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/148251
dc.description.abstract Изучали особенности изменений спектральной плотности мощности (СПМ) ритмов электроэнцефалограммы (ЭЭГ) в процессе восприятия речевых сигналов детьми-сиротами (n = 41) и детьми из семей (n = 50) возрастом от двух с половиной до трех с половиной лет. Определяли СПМ тета-, альфа-, бета- и гамма-ритмов в 16 отведениях ЭЭГ при предъявлении записи речи (прямая речь) и реверсированной записи того же сигнала (обратная речь). Результаты применения психологической тест-системы Бейли III показали наличие заметных задержек речевого развития у детей-сирот. Сравнение фоновых ЭЭГ в процессе прослушивания прямой речи выявило десинхронизацию альфа-ритма и синхронизацию тета-, бета- и особенно гамма-осцилляций при восприятии указанного сигнала. В данном случае у детей из семей наблюдалось значимое увеличение СПМ гамма-ритма в 13 отведениях от обоих полушарий, а у детей-сирот – лишь в восьми, локусы которых располагались преимущественно в левом полушарии. Прослушивание обратной речи вызывало у детей обеих групп преимущественно десинхронизацию всех ритмов ЭЭГ с наиболее выраженным снижением СПМ гамма-ритма в основном в лобных и левых височных отведениях. Сравнение СПМ частотных компонентов ЭЭГ при восприятии прямой и обратной речи обнаружило увеличение мощности тета-, бета- и гамма-колебаний в ответ на предъявление осмысленного речевого сообщения у детей обеих групп. У детей из семей бóльшие СПМ гамма-ритма наблюдались в 13 отведениях (наибольшая значимость в лобном регионе левого полушария). У детей же, воспитывающихся в детском доме, количество отведений со значимым превышением мощности гамма-ритма было существенно меньшим (девять отведений). Предполагается, что меньший уровень увеличения СПМ колебаний данного диапазона связан с нарушениями процессом осознания речевого сообщения детьми-сиротами. Это может являться следствием недостаточного развития нейронных сетей мозга, отвечающих за переработку вербальной информации. uk_UA
dc.description.abstract Вивчали особливості змін спектральної щільності потужності (СЩП) ритмів електроенцефалограми (ЕЕГ) у процесі сприйняття мовних сигналів дітьми-сиротами (n = 41) і дітьми з сімей (n = 50) віком від двох з половиною до трьох з половиною років. Визначали СЩП тета-, альфа-, бета- і гамма-ритмів у 16 відведеннях ЕЕГ при пред’явленні запису мови (пряма мова) і реверсованого запису того ж самого сигналу (зворотна мова). Результати застосування психологічної тест-системи Бейлі III показали наявність помітних затримок мовного розвитку у дітей-сиріт. Порівняння фонових ЕЕГ та ЕЕГ у перебігу прослуховування виявило десинхронізацію альфа-ритму та синхронізацію тета-, бета- і особливо гамма-осциляцій при сприйнятті вказаного сигналу. У даному випадку у дітей із сімей спостерігалося значуще збільшення СЩП гамма-ритму в 13 відведеннях від обох півкуль, а у дітей-сиріт – лише у восьми, локуси яких розташовувалися переважно в лівій півкулі. Прослуховування зворотної мови викликало у дітей обох груп переважно десинхронізацію всіх ритмів ЕЕГ із найбільш вираженим зниженням СЩП гамма-ритму в основному в лобових і лівих скроневих відведеннях. Порівняння СЩП частотних компонентів ЕЕГ при сприйнятті прямої і зворотної мови виявило збільшення потужності ЕЕГ тета-, бета- і гамма-коливань у відповідь на пред’явлення осмисленого мовного повідомлення у дітей обох груп. У дітей із сімей більші СЩП гамма-ритму спостерігались у 13 відведеннях (найбільша значущість у лобному регіоні лівої півкулі). У дітей же, які виховуються в дитячому будинку, кількість відведень зі значущим перевищенням потужності гамма-ритму була істотно меншою (дев’ять відведень). Зроблено припущення, що менший рівень збільшення СЩП коливань даного діапазону є пов’язаним із порушеннями процесів усвідомлення мовного повідомлення дітьми-сиротами. Це може бути наслідком недостатнього розвитку нейронних мереж мозку, відповідальних за переробку вербальної інформації. uk_UA
dc.language.iso ru uk_UA
dc.publisher Інститут фізіології ім. О.О. Богомольця НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Нейрофизиология
dc.title Нейрофизиологический анализ восприятия речи у детей возрастом 2.5–3.5 года, воспитывающихся в семье и детском доме uk_UA
dc.title.alternative Нейрофізіологічний аналіз сприйняття мови дітьми віком 2.5–3.5 року, що виховуються в сім’ї та дитячому будинку uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 612.65 : 616-056.216


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис