Дитяча література розглядається як явище, що перебуває в постійному розвитку. У різні
історичні епохи постійно змінюється співвідношення її естетичного, виховного й науково-
пізнавального змістів. Тож самé незмінне “тіло” дитячої літератури, узяте за багато століть,
постає як доволі компактне, якщо врахувати “тексти-мігранти”, які то потрапляють, то зникають із
дитячого “канону”. У статті досліджується періодизація історії дитячої літератури, її специфічний
зміст і особливості кола дитячого читання.
Children’s literature is treated here as a constantly developing phenomenon. Different historical
periods establish different proportions of aesthetical, educational, and cognitive elements. Therefore,
the main body of children’s literature generated in the course of many centuries is rather compact,
especially if we consider the “wandering” texts which are sometimes taken into the canon of
children’s literature and sometimes are excluded from it. The paper explores the periodization
of children’s literature, its specific substance and the basic peculiarities of canon of children’s
reading.
Детская литература рассматривается как явление, находящееся
в постоянном развитии. В разные исторические эпохи изменяется
соотношение её эстетического, воспитательного и научно-
познавательного содержания. Поэтому само неизменное “тело”
детской литературы, взятое за много веков, предстаёт как весьма
компактное, если выделить в нём “тексты-мигранты”, которые то
попадают, то исчезают из детского “канона”. В статье исследуется
периодизация истории детской литературы, её специфическое
содержание и особенности круга детского чтения.