У статті зосереджено увагу на канадській моделі жанру дистопії кінця ХХ – ХХІ ст., у якому
значну роль відведено альтернативно-історичним елементам. Авторка констатує, що фабула
творів такого штибу часто структурована суміщенням історичного та міфологічного (біблійного)
художнього простору, що дає змогу авторам у параболічному річищі реконструювати реальні
події та проблеми, надавши творам чіткіших дистопічних параметрів. Під цим кутом зору
проаналізовано романи М. Етвуд, Т. Фіндлі, Я. Мартела у відповідному літературно-художньому
контексті країни, а також творчості деяких визначних європейських письменників.
The article deals with Canadian genre model of dystopia developed at the turn of the 21st century
in which the productive role has been given to alternative historical elements. The author argues that
the plot of this kind of novels is often constructed on the basis of interaction between historical and
mythological (biblical) literary spaces, the process which permits the authors to reconstruct the facts at
the parabolic level and to give their works much clearer dystopia parameters. From such standpoint, the
novels of M. Atwood, T. Findley and Y. Martel have been analyzed within the corresponding Canadian
fiction context and in comparison with the novels of some prominent European writers.
В статье внимание сосредоточено на канадской модели
жанра дистопии ХХ – ХХІ вв., в котором значительная
роль отведена альтернативно-историческим элементам.
Констатируется, что фабула этих произведений часто
структурируется на совмещении исторического и
мифологического (библейского) художественного
пространства, что позволяет авторам в параболическом
ключе реконструировать реальные события и проблемы
и придать своим романам более четкие дистопические
параметры.
Под таким углом зрения анализируются
произведения М. Этвуд, Т. Финдли, Я. Мартела в
соответствующем литературно-художественном
контексте страны, а также творчества некоторых
известных европейских писателей.