Збірку віршів Григорія Сковороди “Сад божественних пісень” (1780-і рр.) розглянуто як
християнську альтернативу культурі Просвітительства. Її художня доктрина близька до сучасників
автора – Василя Григоровича-Барського та святого Паїсія Величковського. Поетичний дискурс
розкриває креативну роль Божого Слова як зерна, з котрого виростає віртуальний світ зі складною
й досконалою структурою. Докладно проаналізовані просторові виміри цього світу.
Hryhoriy Skovoroda’s collection of poems “The Garden of Divine Songs” written in the 1780s is
treated here as a Christian alternative to Enlightenment culture. Its artistic doctrine is similar to that
of the author’s contemporaries – Vasyl Hryhorovych-Barsky and St. Paisiy Velychkovsky. The poetic
discourse reveals the creative role of the Word of God as a germ of the virtual world with complex
and perfect structure. The spatial dimensions of this world are analyzed in detail.
Сборник стихов Григория Сковороды “Сад божественных песней” (1780-е гг.) рассматривается как
христианская альтернатива культуре Просветительства.
Ее художественная док трина близк а к опыт у
современников автора – Василия Григоровича-Барского
и святого Паисия Величковского. Поэтический дискурс
раскрывает креативную роль Божьего Слова как зерна,
из которого вырастает виртуальный мир со сложной
и совершенной структурой. Детально анализируются
пространственные измерения этого мира.