Цель. Разработка информационной технологии, позволяющей получить рудопоток с требуемыми параметрами качества при открытой разработке месторождений полезных ископаемых за счет реализации методов и алгоритмов оптимизации технологических схем выемки и перемещения рудной массы. Результаты. В результате проведенного исследования разработаны модели и алгоритмы формирования технологических схем стабилизации качества полезного ископаемого при открытой разработке месторождений. По полученным результатам разработан в Embarcadero RAD Studio XE программный продукт “ИС поддержки принятия решений при формировании эффективных технологических схем стабилизации качества полезного ископаемого”, состоящий из модулей “Трехмерный редактор забоя – Развал”, “Валовая выемка”, “Экскавация”, “Автотранспорт” и “Усреднительный склад”.
Мета. Розробка інформаційної технології, що дозволяє отримати рудопотік з необхідними параметрами якості при відкритій розробці родовищ корисних копалин за рахунок реалізації методів та алгоритмів оптимізації технологічних схем виїмки і переміщення рудної маси. Результати. В результаті проведеного дослідження розроблені моделі та алгоритми формування технологічних схем стабілізації якості корисної копалини при відкритій розробці родовищ. За отриманими результатами розроблено в Embarcadero RAD Studio XE програмний продукт “ІС підтримки прийняття рішень при формуванні ефективних технологічних схем стабілізації якості корисної копалини”, що складається з модулів “Тривимірний редактор забою – Розвал”, “Валова виїмка”, “Екскавація”, “Автотранспорт” та “Усереднювальний склад”.
Purpose. To develop information technology making it possible to obtain ore flow with the required grade parameters in the context of open-pit mining owing to the implementation of methods and algorithms optimizing operation schedules for ore mass mining and moving. Findings. Results of the studies made it possible to solve a significant scientific problem concerning stabilization of ore grades in an open pit; to develop new mathematical models concerning the effect of operational parameters of production units, intraopen-pit stabilization warehouses, and traffic flows; to develop new algorithms on the basis of mathematical models; and to implement program packages to optimize operations of stope sites, stope-to-stope traffic flows, and stabilization warehouses.