У статті проаналізовано поетику М. Зерова в ракурсі взаємодії із сакральним християнським текстом –
універсальним претекстом європейської культури. За вихідну точку дослідження правлять поняття ікони,
іконічності та іконообразу, що описують властивий східному християнству модус світобачення. Авторка
показує, як християнський текст надає поетові матеріал для зведення власного тексту: пропонує словник,
семантичні та риторичні моделі, провокує породження унікальної системи значень.
The article thematizes the poetics of Mykola Zerov’s texts, concentrating primarily on its interaction with
the sacral Christian text, a sort of universal pretext for the whole European culture. The starting points of this
investigation are the concepts of icon, iconicity, and iconography which duly characterize the Orthodox worldview.
The researcher argues that the text of the Gospel was used by Zerov as a source of rhetoric, structural, semantic
and symbolic elements which provided him with a unique system of meanings.
В статье анализируется творчество украинского поэта-модерниста Николая Зерова в ракурсе взаимодействия с
сакральным христианским текстом – универсальным претекстом европейской культуры. В качестве отправной точки
используются понятия иконы, иконичности, иконообраза,
описывающие свойственный восточному христианству модус мировидения. Автор показывает, как христианский текст
предоставляет поэту строительный материал для возведения
собственного текста: предлагает словарь, семантические, символические и риторические модели, провоцирует рождение
уникальной системы значений.