Стаття розгортає формулу “Бог як клятва” (таке значення має ім’я Ельза) у горизонтальному й
вертикальному вимірах. Лінії тексту “Ельза” в культурному просторі перетворюються на систему
в постійному становленні – ризому, ...
Запис про еолову арфу у стислій фразі сконцентрував усю повноту переживання єдності
буття, відкриту радість злиття із природою як живою органічною цілістю і, що найголовніше для
поета, усвідомлення божественного походження ...
У статті висвітлюється співпраця О. Пушкіна та О. Сомова (який свого часу закінчив Харківський
університет) в розвитку російської прози в період, що передував утвердженню гоголівського
напрямку. Нові факти з історії ...
У статті розглянуто філософсько-естетичні погляди Тараса Шевченка, висловлені ним у ході
читання першого тому трактату польського філософа Кароля Фридерика Лібельта (1807–1875)
“Estetyka czyli umnictwo piękne” (Санкт-Петербург, ...
У статті розкривається суть терміна “етикетна література”, подається класифікація за жанрами
та видами етикетних творів, написаних латиною в Україні XV–XIX ст. На підставі теоретико-
літературного аналізу оригінальних ...
Рецензія на книгу: Shkandrij Myroslav. Jews in Ukrainian Literature: Representation
and Identity. – New Haven: Yale University Press, 2009. – xiii, 265 p.;
Petrovsky-Stern Yohanan. The Anti-Imperial Choice: The Making ...
У статті досліджуються жанрові модифікації лірико-романтичних повістей про дитинство
в українській літературі 60-80-х років ХХ ст. на матеріалі творів М. Стельмаха, О. Гончара,
В. Земляка, Б. Харчука, В. Близнеця. Авторка ...
Автор статті прагне з’ясувати естетичну складову асоціонімів у романах Галини Тарасюк. Для
цього він обирає твори “Сестра моєї самотності” й “Цінь Хуань Ґонь”, асоціонімний ряд яких
допомагає зрозуміти ту модель новітнього ...
Стаття присвячена еміграційному журналу “Сучасник” (1948), єдиний номер якого вийшов у
Німеччині з ініціативи Ю. Лавріненка й І. Кошелівця. Листи І. Багряного, І. Кошелівця, І. Лисяка-
Рудницького, Є. Наконечного та ...
Авторка аналізує систему зооморфних образів поезії Данила Братковського, з’ясовує специфіку
використання й символічне значення бестіарію в контексті барокових епіграм поета.