Было обследовано 22 железнодорожника: машинисты и их помощники (группа І) и железнодорожники, связанные с личной безопасностью (группа VIII). У железнодорожников группы I вследствие длительного комбинированного действия общей вибрации и шума чаще всего развиваются дистрофические процессы в миокарде, причем доказано, что первичная кардиальная патология не являются этиопатогенетической основой формирования указанных патологических изменений в миокарде. Выявленные нарушения гемодинамики у работников группы I, чаще всего протекают по гиперкинетическому типу, тогда как в группе VIII по гипокинетическому типу. При достижении машинистами и их помощниками 20 лет стажа работы во вредных и опасных условиях труда, практически у каждого второго из них развивается нейросенсорная тугоухость I-II степени. Цель исследования: Выявить признаки некоронарного дистрофического процесса в миокарде работников железнодорожного транспорта: в группе машинистов и их помощников (далее Ігр.) и группе повышенной личной безопасности для работников (далее – VIII гр.).
Було проведено обстеження 22 працівників залізниці - машиністів і помічників, а також працівників, пов’язаних з особистою безпекою. Досліджували гемодинаміку методом кількісної оцінки ЕКГ (методика Шишмарева Ю.М., 1983) і слух тональною аудіометрією. Мета дослідження: Виявити найбільш часті причини ураження міокарда у працівників залізничного транспорту: в групі машиністів та їх помічників (далі І гр.) та групі підвищеної особистої безпеки (далі - VIII гр.). У залізничників групи I (машиністи і помічники) внаслідок тривалої комбінованої дії загальної вібрації і шуму найчастіше розвиваються дистрофічні процеси в міокарді. Доведено, що первинна кардиальна патологія не є етіопатогенетичною основою формування зазначених патологічних змін в міокарді. Виявлені порушення гемодинаміки у працівників групи I, найчастіше протікають за гіперкінетичним типом, тоді як в групі VIII (працівники, пов’язані з особистою безпекою) - за гіпокінетичним типом. При досягненні машиністами та їх помічниками 20 років стажу роботи в шкідливих та небезпечних умовах праці практично у кожного другого з них розвивається нейросенсорна туговухість III ступеня.
An examination of 22 railway workers - drivers and assistants, as well as employees associated with personal safety – was conducted. Hemodynamics was studied by quantitative assessment of the ECG (methodics of Shishmarev J.N., 1983) and hearing – by the tone audiometry. Objective: To identify the most common causes of myocardial damage of railway workers: in the group of engine drivers and their assistants (hereinafter І gr.) and in the group of increased personal safety (hereinafter - VIII gr.). At the railroad group I (engine drivers and assistants) due to the combined effect of the overall long-term vibration and noise often develop degenerative processes in the myocardium. It is proved that the primary cardiac pathology is not etiopathogenic basis for the formation of these pathological changes in the myocardium. Identified violations of hemodynamics in workers of the group I, most often occur on the hyperkinetic type, whereas in the group VIII (workers related to personal safety) - for hypokinetic type. When reaching 20 years of experience in hazardous and dangerous working conditions, almost every second of the machinists and their assistants develops sensorineural hearing loss of the I-II degree.