Статья направлена на обоснование технологических схем с оборудованием нового технического уровня для доработки глубоких карьеров. В статье проанализированы конструкции и параметры разрабатываемых шагающих драглайнов нового типа – кранлайнов и имеющихся гидравлических экскаваторов типа обратная лопата и предложены схемы использования их на этапе доработки карьеров. При этом при использовании кранлайна предполагается технология, близкая к поточной, с использованием в качестве транспортного средства конвейеров и конвейерных поездов, отличающаяся цикличной работой самого экскаватора-кранлайна. При использовании гидравлических экскаваторов типа обратная лопата предполагается циклично-поточная технология с использованием автомобильно-конвейерного транспорта.
Стаття спрямована на обгрунтування технологічних схем з устаткуванням нового технічного рівня для доробки глибоких кар’єрів. У статті проаналізовані конструкції та параметри крокуючих драглайнів нового типу, що розробляються зараз, кранлайнів та гідравлічних екскаваторів типу зворотня лопата. Запропоновані схеми використання їх на етапі доробки кар’єрів. При цьому при використанні кранлайна пропонується технологія, яка є наближеною до потокової, з використанням в якості транспортних засобів конвеєрів та конвеєрних поїздів, яка відрізняється циклічною роботою самого екскаватора-кранлайна. При використанні гідравлічних екскаваторів типу зворотня лопата пропонується циклічно-потокова технологія з використанням автомобільноконвеєрного транспорту.
Objective of the work is to substantiate technological schemes with equipment of
new technological level used for the deep quarry completion.
The work presents an analysis of design and parameters of the walking draglines of new type –
cranlines - and existing hydraulic excavators of the backhoe type, and recommended schemes for
their usage at the stage of the quarry completion.
At the same time, application of the cranline assumes usage of technology, which is close to
continuous, and conveyors and conveyor trains used as vehicles. This technology differs by cyclic
operation of the excavator-cranline.
When using hydraulic backhoe excavators, a cyclic-flow technology with the use of automobile-conveyor
transport is assumed.