Ґрунтовно наведена доцільність дооснащення спеціальною аварійною опорою
звичайного колісного рушія, що не тільки наближає його за екологічністю та прохідністю до
властивостей гусеничного рушія, а й надає безпечності пересуванню при пошкодженні. При
статичному радіальному навантаженні моделі колісного рушія з аварійною опорою встановлено, що за однакових габаритів та тиску на конструкційні залежності суттєво впливає об’єм
порожнини шини, а її бігова частина потребує пошуку захисту для використання після аварії.
Складний характер конструкційних залежностей колісного рушія є наслідком прояву
взаємодії його складових, для аналізу яких запропонована система «опора-шина-площина».
Спільним для системи є те, що статичне радіальне навантаження здійснюється стисненням, а
об’єкти складових непневматичні. За встановленими експериментально-конструкційними
залежностями здійснено прогноз зміни показника статичний радіус для кожного з об’єктів та
моделі колісного рушія з аварійною опорою в цілому за умовними обмеженнями системи.
При пошуку прийнятного для створення аварійної опори матеріалу доцільно спиратися
на встановлені конструкційні залежності статичного стиснення. Однак сприймати їх необхідно як первинні дані для проведення подальших досліджень пружно-жорстких властивостей, враховуючи поступову зміну під впливом багатьох одночасно діючих факторів.
Обоснована целесообразность дооснащения специальной аварийной опорой обычного колесного движителя, что не только приближает его по экологичности и проходимости к характеристикам гусеничных движителей, а и обеспечивает безопасность перемещения при повреждении.
При статическом радиальном нагружении модели колесного движителя с аварийной опорой определено, что при одинаковых габаритах и давлении на конструкционные зависимости значительно влияет объем полости шины, а ее беговая часть требует поиска средств защиты для использования после
аварии.
Сложный характер конструкционных зависимостей колесного движителя есть следствием проявления взаимодействия его составляющих, для анализа которых предложена система «опора-шина-
плоскость». Общим для системы есть то, что статическое радиальное нагружение осуществляется
сжатием, а объекты составляющих непневматические. По установленным экспериментальноконструкционным зависимостям осуществлен прогноз изменения показателя статический радиус для
каждого из объектов и модели колесного движителя с аварийной опорой в целом при условных ограничениях системы.
При поиске приемлемого для создания аварийной опори материала целесообразно опираться на
установленные конструкционные зависимости статического сжатия. Однако воспринимать их необходимо лишь как исходные данные для проведения дальнейших исследований упруго-жесткостных
свойств, учитывая постепенное изменение под воздействием многих одновременно действующих
факторов.
Feasibility of equipping a conventional wheel vehicle with a special emergency frame is
grounded as it brings the wheel vehicle closer to the caterpillar by ecological parameters and cross-country
ability and ensures safety driving in case of any damage. It is stated that at static radial loading of the vehicle
with emergency frame and at the same dimensions and pressure structural dependences are greatly under the
impact of air volume in the tire, and, besides, the wheel track cap needs some protection in order to be used
after an accident. A complex nature of structural dependences of the wheel vehicle is a result of interaction
between its components for analyzing of which a “support-tire-plane” system was proposed. Common for
the system feature is that static radial loading is performed by compression, and objects of the components
are non-pneumatic. Basing on the established experimental-and-structural dependences it is forecasted that
static radius of each object and the wheel vehicle with emergency frame as a whole will be changed under
effect of the system conditional limitations.
While choosing suitable material for the emergency frame it is expedient to use the established structural
dependences of the static compression. However, the structural dependences can not be used as basic data for
further studying of elasto-rigid properties as they can gradually changed under the effect of many factors acting
simultaneously.