Рассмотрен комплексный подход к проектированию электродвигателя дискового типа с постоянными магнитами на роторе. Как объект проектирования выбран электродвигатель, предназначенный для использования в качестве привода механизации крыла самолета Ан-178. Подход включает выбор числа полюсов, предварительную оптимизацию магнитной системы в пакете Comsol с целью получения максимального вращающего статичного момента при заданных внешних габаритах электрической машины, оценку потерь на нагрев и вихревые токи, а также расчет двигательного режима в динамике с использованием пакета Matlab Simulink и построение нагрузочной характеристики электродвигателя.
роботі розглянуто комплексний підхід до проектування електродвигуна дискового типу з постійними магнітами на
роторі. За об'єкт проектування обрано електродвигун, що призначений для використання як привод механізації крила
літака Ан-178. Підхід включає вибір числа полюсів, попередню оптимізацію магнітної системи в пакеті Comsol з метою
отримання максимального статичного обертового моменту при заданих зовнішніх габаритах електричної машини, оцінку
втрат на нагрів та вихрові струми, а також розрахунок режиму двигуна в динаміці з використанням пакету Matlab
Simulink та побудову навантажувальної характеристики електродвигуна.
In this article, we consider an integrated approach to design of disc-type motor with permanent magnets on the rotor. As the design
object an electric motor is selected and intended for use as a drive of mechanization of a wing in airplane An-178. This approach
involves the selection of number for poles, preliminary optimization of the magnetic system in Comsol Multiphisics package with the
wiev of obtaining maximum static torque at the given overall dimensions of electric machine, the estimation of loss on heating and
eddy currents, as well as calculation of the dynamics motor mode using Matlab Simulink package and building the motor load
characteristic.