Описано додаткові можливості ремонтних ізоляційних покривів у підвищенні довговічності магістральних трубопроводів, нанесених без виведення їх з експлуатації.
Особливість полягає у гальмуванні подальшого поширення поверхневих втомних
тріщин штучним створенням ефекту їх закриття, яке досягають, заповнюючи порожнину тріщини рідкоплинною епоксидною смолою. Після тверднення вона виконує
роль клина, зменшуючи розмах циклічних пластичних деформацій в околі вершини
тріщини, тобто механічну рушійну силу її втомного розвитку. За експериментальними результатами проаналізовано механічну ситуацію у вершині тріщини з використанням цього способу її гальмування.
Оценены дополнительные возможности ремонтных изоляционных покрытий в повышении долговечности магистральных газопроводов, нанесенных без вывода их
из эксплуатации. Особенность метода в торможении дальнейшего распространения поверхностных усталостных трещин искусственным созданием эффекта их закрытия, которое достигается заполнением полости трещины жидкотекучей эпоксидной смолой. После
затвердевания она выполняет роль клина, уменьшая размах циклических пластических
деформаций в окрестности вершины трещины, т. е. механическую движущую силу ее усталостного развития. По экспериментальным результатам оценена механическая ситуация
у вершины трещины с использованием такого способа ее торможения.
The additional possibilities of repair isolation coatings for the increase of
durability of main pipelines without their service stop are shown. The method peculiarity consists
in an arrest of further propagation of surface fatigue cracks by forming artificially the crack
closure effect, what is achieved by filling in the crack cavity with fluid epoxy resin. After consolidation
it performs the role of a wedge thus decreasing the range of cyclic plastic deformations,
i.e a mechanical driving force of fatigue crack growth. The analysis of the mechanical situation
at the crack tip is carried out using the obtained experimental results applying such a method of
the crack arrest.