Досліджено за високої асиметрії навантаження у модельному середовищі, що імітує
дощові опади в промислових регіонах, кінетику корозійно-втомного росту тріщин у
кутниковій сталі рами стріли буртоукладника після його тридцятилітньої експлуатації. Для матеріалу у вихідному стані не виявлено впливу корозивного середовища на
швидкість росту тріщин, однак, воно інтенсивно пришвидшує руйнування в експлуатованому, особливо всередині ділянки Періса кінетичних діаграм руйнування. На припорогових їх ділянках можливе гальмування росту тріщини, що, ймовірно, пов’язано з корозійним затупленням її вершини. Встановлено, що фрактографічною
ознакою експлуатаційної деградації металу конструкції є специфічні втомні борозенки на ділянці припорогового росту тріщин.
Исследована при высокой ассиметрии нагружения в модельной среде,
имитирующей дождевые осадки в промышленных регионах, кинетика коррозионно-усталостного роста трещин в уголковой стали рамы стрелы буртоукладчика после его тридцатилетней эксплуатации. Для материала в исходном состоянии не выявлено влияния коррозионной среды на скорость роста трещин, однако, она интенсивно ускоряет разрушение в эксплуатированном материале, особенно внутри участка Пэриса кинетических диаграмм разрушения. На припороговых их участках возможно торможение трещины, что, вероятно, связано с коррозионным затуплением ее вершины. Установлено, что фрактографическим признаком эксплуатационной деградации металла конструкции является наличие специфических усталостных бороздок на участке припорогового роста трещин.
Corrosion fatigue crack growth under high loading ratio in the angle bar steel
of the clamp-forming machine boom carriage after its thirty years of service in the model environment,
which imitates rain precipitations in industrial regions, is investigated. The effect of
corrosion environment on fatigue crack growth rate is not detected for the material in as received
state but it accelerates intensively the fracture in the operated material, especially in the middle
of the Paris part of the fracture kinetic diagram. The crack growth retardation is possible for
their pre-threshold regions what is connected probably with corrosion crack tip blunting. It is
established that existence of the specific fatigue striations in the pre-threshold crack growth
region serves as the fractographical feature of in-service metal degradation of construction.