Исследованы механические свойства известных титановых сплавов ВТ1 и ВТ6, а также новых деформированных системы Ti–Si с содержанием кремния от 0,1 до 6%. Выявлено, что с увеличением количества кремния возрастают модуль упругости, предел выносливости гладкого образца и расчетный порог усталости образца с трещиной, определенный по параметрам усталостного излома. Показано, что механические характеристики сплавов системы Ti–Si превышают установленные для широко используемого сплава ВТ6.
Досліджено пружні і втомні властивості відомих титанових сплавів ВТ1 і ВТ6, а також нових деформованих системи Ti−Si з вмістом кремнію від 0,1 до 6%. Встановлено, що зі збільшенням вмісту цього елемента зростають модуль пружності, границя витривалості гладкого зразка та розрахунковий поріг втоми зразка з тріщиною, визначений за параметрами втомного зламу. Виявлено, що механічні характеристики сплавів системи Ti−Si перевищують встановлені для широко використовуваного сплаву ВТ6.
The elastic and fatigue properties of the known BT1 and BT6 titanium alloys and new deformed Ti−Si alloys with silicon content from 0.1 to 6% are investigated. The increase of elasticity modulus, fatigue limit of smooth specimen and calculated threshold fatigue of cracked specimen, defined by fatigue fracture surface parameters, occurs with the silicon content increase. It is shown that the mechanical properties of Ti–Si alloys exceed the established for the commonly used BT6 alloy.