У статті осмислено щоденниковість та автобіографізм у творчості Т.Шевченка як еволюцію
самозаглибленого антропоцентризму. З’ясовано динаміку самопізнання поета: поезія – проза – Щоденник
(Журнал). В основі дослідження – обґрунтування частково щоденникового, частково автобіографічного
складників у побудові тексту повісті “Близнецы”. Виконано ідейно-тематичний аналіз змісту, зазначено
багатоплановість твору й визначено глибоко філософську тему України як основну.
The article studies the elements of diary and autobiography in T. Shevchenko’s works, treated as an
evolution of self-absorbed anthropocentrism. The author emphasizes the dynamical nature of the poet’s
self-knowledge in his poetry, prose, and diary, showing the interlacement of diaristic and autobiographic
components within “The Twins”. The paper explores the concept and the theme of the narrative; it also
sheds light to various dimensions of the text which is stated to becentred on a deeply philosophical theme
of Ukraine.
В статье осмыслено дневниковость и автобиографизм
в творчестве Т.Шевченко как эволюцию самоуглублённого
антропоцентризма. Подчёркнуто динамику самопознания поэта:
поэзия – проза – Дневник (Журнал). В основе исследования –
обоснование частично дневниковой, частично автобиографической
составных в строении текста повести “Близнецы”. Выполнено идейно-
тематический анализ содержания, отмечено многоплановость
произведения и определено глубоко философскую тему Украины
как основную.