Статтю В.Погребенника присвячено трьом мемуарам Андрія Чайковського, пов'язаним із його
участю в боснійській війні. В контексті „балканських” творів українського письменства ХІХ століття
досліджуються коло тем і мотивів цих спогадів, їх вагома політична, історична, філософська, моральна й
інша проблематика, особливості белетризованого відображення в них зустрічі Заходу і Сходу, специфіка
авторського стилю мемуариста. Висвітлюються спостережені письменником спільні риси національно-
народної традиції горян Карпат і Балканів, побутові й інші паралелізми української та боснійської дійсності,
емоційне ставлення наратора до пережитого на війні
This article is devoted to three collections of memoirs by Andriy Chaykovsky, dealing with his participation
in the Bosnian war. Considering the whole scope of the “Balkan” texts in the 19th century Ukrainian
literature, the author of the essay investigates these memoirs’ topics and motifs, their substantial political,
philosophical, moral and other subjects, the peculiarities of belletristic depiction of the Occident and the
Orient’s clash, and also marks out the specifi cs of the stylistic devices used by the memoirist. The paper
highlights the features of ethnical tradition common to both Carpathian and Balkan highlanders, as well
as parallels between Ukrainian and Bosnian ways of life, as they are depicted by A.Chaykovsky; it also
clarifi es the writer’s attitude towards his war experience.
Статья В.Погребенника посвящена трем мемуарам Андрия
Чайковского, связанным с его участием в боснийской войне. В
контексте «балканских» произведений украинской литературы
ХIХ века исследуется круг тем и мотивов этих воспоминаний,
их весомая политическая, философская, моральная и
другая проблематика, особенности беллетризированного
отображения в них встречи Запада и Востока, специфика
авторского стиля мемуариста. Освещаются подмеченные
писателем общие черты национально-народной традиции
горцев Карпат и Балкан, бытовые и другие параллелизмы
украинской и боснийской действительности, эмоциональное
отношение нарратора к пережитому на войне.