Визначаються основні характерні риси корпоративних міст на основі прикладів
із США та України кінця XIX – початку ХХ ст. Від середини XIX ст. корпоративні
міста стали символом індустріальної епохи та основою економічного зростання
в багатьох країнах світу. Політична й економічна монополія компанії в
такому місті створювала унікальний простір для соціальних експериментів із
робітничими спільнотами, до яких удавалися підприємці та наймані ними спеціалісти.
Корпоративне місто розглядається як теоретична конструкція при
вивченні взаємодії бізнесу і спільнот, що може бути ефективним дослідницьким
інструментом. Аналізуються такі характерні риси корпоративних міст, як
географічні ізоляція, домінування однієї галузі індустрії, корпоративні соціальні
програми, плановість, сеґреґація та ін.
The paper examines the characteristic features of company towns based on case stu-
dies from Ukraine and the United States in the period of the late nineteenth and the
first half of the twentieth centuries. These towns were built around an industrial enterprise;
thus, they were geographically isolated and dominated by a single industry.
The paper argues that, due to their economic and political monopoly, companies in
these settlements had a unique opportunity to run social experiments with their labor
communities in order to create a loyal workforce. Social welfare programs were one, but
not the only element in these endeavors.