В 2005 г. при раскопках на Мангупской базилике (Горный Крым) в инвентаре мужского погребения № 482 обнаружен серебряный поясной набор. Его близкая параллель найдена в женском погребении кургана № 8 Белореченского могильника.(Северный Кавказ). По декору поясной пряжки с сюжетом героической охоты на льва оба пояса могут быть отнесены к группе парадных охотничьих. Они датированы второй половиной XIV века. Анализ мангупской и белореченской находок позволил впервые выделить пояса, генетически восходящие к городской среде исламской Анатолии. Можно предположить, что в связи с миграционными процессами, вызванными переселенческой волной из исламской Малой Азии в Восточный Крым, здесь со второй половины XIII в. получила развитие новая ювелирная традиция, и мангупский пояс был изготовлен, скорее всего, в Солхате, где с 1265 г. проживал экс-султан Рума ‘Изз ал-Дин Кай-Кавус II (1265-1273). В связи с отсутствием сведений о подобных находках на территории Анатолии, остаются открытыми вопросы генезиса и развития сельджукских поясных наборов в центрах их изготовления - в городах Румского султаната.
У 2005 р. при розкопках на Мангупській базиліці (Гірський Крим) в інвентарі чоловічого поховання № 482 виявлений срібний поясний набір. Його близьку паралель знайдено в жіночому похованні кургану № 8 Білоріченського могильника (Північний Кавказ). За декором поясної пряжки з сюжетом героїчного полювання на лева обидва пояси можуть бути віднесені до групи парадних мисливських. Вони датовані другою половиною XIV століття. Аналіз мангупської та білоріченської знахідок дозволив вперше виділити пояси, що генетично сягають міського середовища ісламської Анатолії. Можна припустити, що у зв.язку з міграційними процесами, викликаними переселенською хвилею з ісламської Малої Азії до Східного Криму, тут з другої половини XIII ст. отримала розвиток нова ювелірна традиція, і мангупський пояс було виготовлено, швидше за все, у Солхаті, де з 1265 р. мешкав екс-султан Рума ‘Ізз ал-Дін Кай-Кавус II (1265-1273). У зв.язку з відсутністю відомостей про подібні знахідки на території Анатолії, залишаються відкритими питання ґенези та розвитку сельджукських поясних наборів у центрах їхнього виготовлення - в містах Румського султанату.
In 2005 during the excavations in Mangup basilica (Mountainous Crimea) in the equipment of male burial No 482 a silver belt set was found. A close parallel to it was found in female burial in mound No 8 of Belorechka cemetery (Northern Caucasus). According to decoration of belt buckle with the plot of heroic hunt for a lion both belts can be attributed to the group of main hunting ones. They are dated back by the second half of the 14th century. The analysis of Mangup and Belorechka finds for the first time enabled to mark belts genetically originating from the city environment of Islamic Anatolia. One can suppose that due to the migration processes caused by the wave of moving from Islamic Minor Asia into the Eastern Crimea here since the second half of the 13th century a new jeweller tradition got its development, and Mangup belt was most probably manufactured in Solkhat where since 1265 ex-sultan of Ruma ‘Izz al-Din Kai-Kavus II (1265-1273) lived. Due to the lack of information on similar finds on the territory of Anatolia, the problems of genesis and development of Seljuqs belt sets in the centres of manufacturing – the cities of Ruma sultanate are still open.