Приведены результаты сравнительного анализа способов каталитического восстановления оксидов азота (SCR) отработавших газов двигателей. Проанализированы преимущества и недостатки применяемых восстановителей в виде веществ, содержащих аммиак: газообразный аммиак и водный раствор мочевины. Отмечно появление новых вредных и парниковых веществ, образующихся на катализаторах в системах нейтрализации SCR, например, закись азота. Целью исследований являлось выявление перспективных восстановителей для SCR. Представлены экспериментальные результаты содержания вредных и парниковых газов в отработавших газах разных двигателей при работе на метане. Практической рекомендацией для современных систем нейтрализации оксидов азота является использование метана или водорода в качестве восстановителя топлива. Кроме этого, система должна снабжаться дополнительно катализаторами нейтрализации закиси азота.
Наведено результати порівняльного аналізу способів каталітичного відновлення оксидів азоту (SCR) відпрацьованих газів двигунів. Проаналізовано переваги й недоліки застосовуваних відновлювачів у вигляді речовин, що містять аміак: газоподібний аміак і водний розчин сечовини. Відзначається появи нових шкідливих і парникових речовин, що утворюються на каталізаторах у системах нейтралізації SCR, наприклад, закис азоту. Метою досліджень було виявлення перспективних відновлювачів для SCR. Представлені експериментальн і результати вмісту шкідливих і парникових газів у відпрацьованих газах різних двигунів при роботі на метані. Практичною рекомендацією для сучасних системи нейтралізації оксидів азоту є використання в якості відновлювача палива, наприклад, метан або водню. Крім цього система повинна забезпечуватися додатково каталізаторами нейтралізації закиси азоту.
Results of the comparative analysis of engines burnt gas nitric oxide (SCR) restoring have been presented. Advantages and disadvantages of applied reducing agents in the form ammonia containing substances such as gaseous ammonia and agueous solution of urea have been analysed. Appearance of new harmful and greenhouse substances formed on catalysts in SCR neutralization system, nitrogen monoxide for one, has become evident. Establishing of perspective reducing agents for SCR has been the purpose of given investigation. Experimental results of harmful and greenhouse gases content in burnt gases of different methane engines have been porsented. Practical recommendation for modern systems of nitric oxide neutralization is the use of methane or hydrogen as fuel reducing agents. Besides, the system should be additionally supplied with nitrogen monoxide neutralization catalyst.