Автоматична композиція сервісів, що представлені процесною моделлю, складна, але дуже актуальна задача, вирішення якої потребує, перш за все строгої формалізації та суттєвої семантизації опису сервісу. Схожість визначення задач інтелектуального планування до задач композиції сервісів доводить можливість застосування підходів AI-планування до вирішення проблем композиції Веб-сервісів, за умови вирішення низки проблем. В даній роботі проводиться аналіз схожості та розбіжностей задач HTN- планування та композиції Веб-сервісів, що представлені процесною моделлю, а саме BPEL- сервісів, визначаються основні проблеми щодо безпосереднього застосування технік AI-планування та пропонуються підходи до їх вирішення, шляхом інтеграції дескриптивної логіки та методів HTN-планування, а також пропонуються підходи до трансляції BPEL описів у HTN-DL.
Автоматизированная композиция сервисов, представленных процессной моделью, является сложной, но на сегодняшний день очень насущной задачей. Ее решение требует, прежде всего, строгой формализации и сильной семантизации представления сервиса. Подобие определений задач интеллектуального планирования и задач композиции сервисов доказывает возможность применения подходов AI-планирования к решению проблем композиции Веб-сервисов, при условии решения ряда имеющихся проблем. В данной работе проводится анализ схожести и различий задач HTN- планирования и композиции Веб-сервисов, представленных процессной моделью, а именно BPEL- сервисов, определяются основные проблемы, возникающие при непосредственном применении техник AI-планирования и предлагаются подходы к их решению путем интеграции дескриптивной логики и методов HTN-планирования, а также предлагаются подходы к трансляции BPEL описаний в HTN-DL.
Automated composition of services described by their process model is difficult but very vital task. Its decision needs strict formalization and strong semantization of a service. Similarity of definitions of intelligent planning tasks and services composition objectives demonstrates the possibility of using AI-planning approaches for resolving Web services composition problems, provided a number of solutions to existing problems. In this article the analysis of task similarity and differences of HTN-planning and composition of Web-services presented by process model is executed. BPEL-services are considered. It is defined main problems that appears when AI-planning methods are used and it is proposed approaches for their resolving by integration DL and HTN-planning. Translation algorithms from BPEL to HTN-DL is also discussed.