Изучено влияние повышенных нагрузок на износостойкость при трении скольжения, антифрикционные характеристики и коммутационную способность пар трения со скользящим контактом из материалов трех типов: на металлической основе, из углеграфитовой и углерод-металлосодержащей композиций. Скользящий контакт из материала на металлической основе испытаний не выдержал вследствие развития схватывания с материалом контртела. Высокая твердость контактов из углерод-металлосодержащей композиции вызвала повышенный износ контртела. На основании результатов комплексного исследования сделан вывод о необходимости повышения антифрикционных свойств этого материала для его возможного использования в условиях высоких нагрузок.
Вивчено вплив підвищених навантажень на зносостійкість при терті ковзання, антифрикційні характеристики і комутаційну здатність пар тертя з ковзним контактом із матеріалів трьох типів: на металевій основі, з вуглеграфітової і вуглець-металомісткої композицій. Ковзний контакт з матеріалу на металевій основі випробувань не витримав внаслідок розвитку схоплювання з матеріалом контртіла. Висока твердість контактів з вуглець-металомісткої композиції викликала підвищений знос контртіла. На підставі результатів комплексного дослідження зроблено висновок про необхідність підвищення антифрикційних властивостей цього матеріалу для можливого його використання в умовах важких навантажень.
The influence of high loads on the wear resistance in sliding friction, anti-friction characteristics and switching capacity of friction pairs with a sliding contact of the three types of materials: metal-based, from carbon and graphite and carbon-metalcontaining compositions. Sliding contact of metal material on the basis of the test could not stand because of the development setting with counterface material. High hardness contacts from carbon-metal-containing composition has caused increased wear of the counterface. Based on the results of a comprehensive study concluded that the need to improve the anti-friction properties of this material for possible use in high loads.