В работе предложено совокупность шаблонов проектирования программных приложений на языке UML для решения следующих задач: разделение интерфейса программы от модели данных и ядра системы; абстрагирование алгоритма построения моделей и его составляющих; абстрагирование расчётной части системы и отделение её в отдельную компоненту; унификация процесса расчёта ошибок модели, её остатков и других статистических характеристик.
У роботі запропоновано сукупність шаблонів проектування програмних додатків мовою UML для розв’язання наступних задач: відділення інтерфейсу програми від моделі даних і ядра системи; абстрагування алгоритму побудови моделей і його складових; абстрагування розрахункової частини системи і відділення її в окрему компоненту; уніфікація процесу розрахунку помилок моделі, її залишків та інших статистичних характеристик.
The paper suggests a set of design patterns to solve the following problems of software development: abstraction of graphic user interface from data model and system’s engine; abstraction of the model building algorithm and its components form the other parts of the system’s engine; abstraction of the engine form the other parts of the system; unification of model errors calculation process, and processes of calculation of residuals and other statistical characteristics.