Виконано наукометричний аналіз наукових праць із педагогіки в реферативних базах даних «Україніка наукова», Web of Science, Google Scholar,
Scopus. Для визначення інноваційних напрямів використано кількісний
аналіз, аналіз цитування та коцитування, дослідження мереж співавторів, визначення research fronts. З’ясовано, що провідні наукові колективи
в Україні присвячують свої роботи філософії педагогіки, розвитку особистості, теорії освіти, дистанційному навчанню, управлінню підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Серед світових тенденцій переважають
програмне та апаратне забезпечення навчальних класів, а також основні закономірності спілкування та взаємодії учнів у соціальних мережах, що можуть забезпечити зацікавлення учнів у навчальному процесі.
Pedagogic papers indexed by Ukrainika Naukova, Web of Science, Google Scholar and Scopus
databases are analyzed. Quantitative, citation, co-citation analysis, co-authored networks
analysis, determination of research fronts are considered when defining innovative directions in
the fields. We found that the leading Ukrainian science groups devote their works to pedagogical
philosophy, personality development, education theory, distance learning, professional
development of educational workers. Among prevailing world trend are educational software
and hardware, and the formation mechanism of ideas and influential members in online social
networks and its commercial applications.