Розглянуто притаманні науковим школам певні типологічні риси, особливу увагу приділено інформаційно-комунікаційним аспектам проблеми. Розкрито особливості організації наукових досліджень у видавничо-поліграфічній галузі. Відзначено специфіку галузевої науки, яка полягає в тому, що в ній формування наукових шкіл тісно пов’язане з
роботою спеціалізованих вищих навчальних закладів. Проаналізовано процес утворення та розвитку львівсько-
київської школи технології поліграфічного виробництва, зокрема роботи зі створення та застосування фотополімерних друкарських форм у поліграфічному виробництві. На прикладі виникнення й діяльності львівсько-київської школи технології поліграфічного виробництва перелічені ознаки наукової школи та показано, що наукові школи формуються суспільними потребами, самою логікою розвитку науки та практики, протягом тривалого часу виконують фундаментальні та прикладні дослідження з певного напрямку і мають вагомі досягнення, що отримали громадське визнання на батьківщині та за кордоном. З урахуванням цього окреслені функції наукової школи.
Рассмотрены присущие научным школам определенные типологические черты, особое внимание уделено информационно-коммуникационным аспектам проблемы.
Раскрыты особенности организации научных исследований в издательско-полиграфической отрасли. Отмечена специфика отраслевой науки, которая состоит в том,
что формирование научных школ в ней тесно связано с
работой специализированных высших учебных заведений. Проанализирован процесс образования и развития
львовско-киевской школы технологии полиграфического производства, в частности работы по созданию и
применению фотополимерных печатных форм в полиграфическом производстве. На примере возникновения
и деятельности львовско-киевской школы технологии
полиграфического производства перечислены признаки
научной школы и показано, что научные школы формируются общественными потребностями, самой логикой
развития науки и практики, в течение длительного времени выполняют фундаментальные и прикладные исследования в определенном направлении, имеют весомые достижения, которые получили общественное признание на родине и за рубежом. Исходя из этого очерчены функции научной школы.
Essential typological features of scientific schools are investigated,
paying special attention to informational and
communicational aspects of the problem. Peculiarities of
scientific research organization in printing and publishing
branches are revealed. A specific character of branch science
consisting in the fact of close connection between scientific
school formation and the activities of specialized
higher education institutions is noted. The process of the
establishment and development of the Lviv-Kyiv school of
printing industry technologies, particularly regarding activities
on development and application of photopolymer
printing forms in printing production is analysed. On the
example of the formation and the activity of the Lviv-Kyiv
school of printing and publishing technologies the features
of scientific school are listed. It is shown that scientific
schools are formed under the influence of society demands,
by the logic of science and practice development providing
long-term fundamental and applied research and having essential
achievements of public recognition in the homeland
and abroad. Given this the functions of scientific schools are defined.