Отримані на основі аналізу великого емпіричного матеріалу результати дозволяють констатувати, що в умовах
фінансово-економічної кризи підвищується ризик депривації культурних потреб соціально невпевнених категорій
населення, витиснення культурних запитів на периферію індивідуальної й суспільної значимості під впливом економічного тиску і вкорінення соціокультурної нерівності. Встановлено, що зміцненню диференціації статусних груп у соціокультурному просторі, збільшенню між ними дистанції в сфері духовних, інтелектуальних, естетичних запитів і їхніх реалізацій сприяє активність політичних еліт щодо ідентифікації цих груп як об’єктів електорального впливу, а також активність ринку щодо їх цільового контролю.
Полученные на основе анализа большого эмпирического
материала результаты позволяют констатировать, что в условиях финансово-экономического кризиса повышается риск
депривации культурных потребностей социально неуверенных категорий населения, вытеснения культурных запросов
на периферию индивидуальной и общественной значимости
под влиянием экономического давления и укоренения социокультурного неравенства. Установлено, что усилению дифференциации статусных групп в социокультурном пространстве, увеличению между ними дистанции в сфере духовных, интеллектуальных, эстетических запросов и их реализаций
способствует активность политических элит в идентификации этих групп как объектов электорального влияния, а также активность рынка в их целевом контроле.
The results of the research establish that in the conditions
of financial and economic crisis the risk of cultural
need deprivation of socially uncertain population categories,
cultural request replacement to the periphery of individual
and public senses under influence of economic pressure, social
and cultural inequality implantation is significantly increased.
It is determined that increase in differentiation of
status groups in socio-cultural space, distance extension between
them in the field of spiritual, intellectual, aesthetic
claims and their realization is promoted by activity of political
elites to identify these groups as objects of electoral impact
as well as by market activity in their target control.