Анализируются возможности применения методик расчета трещиностойкости, базирующихся на методе конечных элементов и зависимостях механики разрушения, на основании
экспериментальных данных, полученных при испытаниях образцов на малоцикловую усталость. Оценивается влияние имеющихся в гранулированном материале дефектов на долговечность образцов. Получено хорошее совпадение расчетных результатов с экспериментальными, что подтвердило обоснованность применения данных расчетных методик, а также
возможность их использования для анализа трещиностойкости и установления ресурса
реальных деталей газотурбинных двигателей. Обнаруженные в процессе исследования особенности разрушения гранулированного материала могут быть учтены при проектировании
новых образцов авиационной техники.
Аналізуються можливості використання методик розрахунку тріщиностійкості, що базуються на методі скінченних елементів та залежностях механіки
руйнування, на основі експериментальних даних, отриманих при випробуваннях зразків на малоциклову втому. Оцінюється вплив дефектів, що мають
місце в гранульованому матеріалі, на довговічність зразків. Отримано добрий
збіг розрахункових результатів з експериментальними, що підтверджує обґрунтованість використання даних розрахункових методик та можливість з їхньою
допомогою аналізувати тріщиностійкість і встановлювати ресурс реальних
деталей газотурбінних двигунів. Виявлені у процесі випробувань особливості руйнування гранульованого матеріалу можуть бути враховані при проектуванні нових зразків авіаційної техніки.