Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Училищна реформа в Чернігівському та Новгород-Сіверському намісництвах 1788-1796 рр.(кілька міркувань)

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Маслійчук, В.
dc.date.accessioned 2016-12-23T19:15:46Z
dc.date.available 2016-12-23T19:15:46Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Училищна реформа в Чернігівському та Новгород-Сіверському намісництвах 1788-1796 рр.(кілька міркувань) / В. Маслійчук // Сiверянський лiтопис. — 2016. — № 3. — С. 140-149. — Бібліогр.: 76 назв. — укр. uk_UA
dc.identifier.issn XXXX-0055
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/109903
dc.description.abstract Запровадження народних училищ у Новгород-Сіверському і Чернігівському намісництвах відбулося після істотних політичних реформ російського уряду в регіоні. З 1789 р. почалися відкриття нових навчальних установ, проте школи були відкриті лише в центрах намісництв і найбільших містах, більшого поступу реформа не досягла. У цьому була низка причин: бідність населення, своєрідність відбору кадрів, слабкість державних ініціатив. Училищна освіта значно поступалася «дяківській» та семінарській. Але були помітні й нові зрушення: доступ до книжок, спроби всестанової освіти, нові методи навчання. uk_UA
dc.description.abstract In the middle of XVIII century Ukrainian lands and the order of education is faced with the problem of secularization: expropriating wealth and social institutions under the authority of the Church. The opening of secular schools here began after eliminating residues of the Cossack State and holding secularization measures 1786. With 1789 began opening new educational institutions, but schools were open only in centers vicegerencies (Chernigiv and Novgorod- Siverskiy) and major cities (Pryluky, Nizhyn, Starodub and Glukhiv), greater progress reform is not achieved. This has been a number of reasons. These regions were quite poor, with few public and private initiatives. A lot of that has meant originality of the selection frame. On managerial positions in Chernigiv region were figures that apparently had neither education nor experience in educational work. Set of teachers held by the data originating from the land and from the former «collegial education». These teachers were not prone to innovations. The local State power assisted schools only during the establishment, further initiatives were weak. Schools education considerably equal church education and the seminary. But there were notable and new shift: access to books, especially in Novgorod-Siverskiy, attempts to general education and new training methods. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Інститут української археографії та джерелознавства ім. М.С. Грушевського НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Сiверянський лiтопис
dc.subject Розвідки uk_UA
dc.title Училищна реформа в Чернігівському та Новгород-Сіверському намісництвах 1788-1796 рр.(кілька міркувань) uk_UA
dc.title.alternative Schools reform in Chernigiv and Novgorod-Siverskiy regions 1788-1796. (Multiple reasons) uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 373.5.014.3 (477.51) «1788/1796»


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис