Статья посвящена двум взаимосвязанным вопросам: проблеме двуязчия/многоязычия в поликультурном этносе Украины и подходам к изучению двух близкородственных языков в соответствии с требованиями времени. Ставится вопрос о необходимости создания скоординированных школьных программ по языкам с учѐтом сопоставительного изучения русского и украинского языков, а также культорологического и страноведческого подходов.
Статтю присвячено двом тісно пов'язаним питанням: проблемі двомовності/багатомовності у полікультурному етносі України та підходам до вивчення двох споріднених мов відповідно до вимог часу. Розглядається питання про необхідність створення скоординованих шкільних програм з мов, враховуючи порівняльне вивчення російської й української мов, а також культурологічного і країнознавчого підходів.
The article is devoted to the two interconnected questions: a problem of bi/multilanguage in polycultural ethnos of Ukraine and to the approaches to studying two closely related languages according to requirements of time. The question of the necessity of creation of the coor-dinated school programs on languages including comparative studying Russian and Ukrainian languages, and also culturological and regional geographic approaches is brought into view.