У статті розглянуто питання надання Україні міжнародних кредитів, у першу чергу, МВФ та Світового банку. Кошти, які залучаються від закордонних кредиторів не передбачають їх використання у перспективних галузях з метою гарантування своєчасного повернення кредитів та отримання прибутку для проведення розширеного виробництва. Окреслено головну причину занепаду економіки - це некомпетентність головного законодавчого органу держави, який продукує лобістські закони повністю ігноруючи необхідність їх глибокого наукового обґрунтування. Відзначено важливість радикальної зміни вектора інвестиційної політики держави з пасивно-вичікувальної на динамічно активну, що дасть можливість отримати сучасні технології які вкрай необхідні сьогодні, зважаючи на той жалюгідний стан науки в державі. Звернуто увагу на загрозу втрати важелів централізованого управління економікою регіонів в процесі задекларованого керівництвом держави плану децентралізації та передачі частини владних повноважень на місця, що неодмінно призведе до неочікуваної федералізації, яка стане каталізатором фізичного розпаду держави в умовах агресії Росії. Проведений економічний аналіз причин, які примушують міжнародні фінансово-кредитні організації співпрацювати із країнами, що мають найнижчий кредитний рейтинг, до яких належить і Україна. Розглянуто основні макроекономічні помилки керівництва держави в умовах ведення військових дій та пошуку ефективних шляхів відродження виробництва та позитивних зрушень у сфері зайнятості населення.
В статье рассмотрен вопрос предоставления Украине международных кредитов, в первую очередь, МВФ и Всемирного банка. Средства, привлекаемые от зарубежных кредиторов не предусматривают их использования в перспективных отраслях в целях обеспечения своевременного возврата кредитов и получения прибыли для проведения расширенного производства. Определена главная причина упадка экономики - это некомпетентность главного законодательного органа страны, продуцирующего лоббистские законы, полностью игнорируя необходимость их глубокого научного обоснования. Отмечена важность радикального изменения вектора инвестиционной политики государства с пассивно-выжидательной на динамично активную, что позволит получить современные технологии, крайне необходимые сегодня, несмотря на плачевное состояние науки в государстве. Обращено внимание на угрозу потери рычагов централизованного управления экономикой регионов в процессе задекларированного руководством государства плана децентрализации и передачи части властных полномочий на места, что непременно приведет к неожиданной федерализации, которая станет катализатором физического распада государства в условиях агрессии России. Проведен экономический анализ причин, которые заставляют международные финансово-кредитные организации сотрудничать со странами, имеющими низкий кредитный рейтинг, к которым относится и Украина. Рассмотрены основные макроэкономические ошибки руководства государства в условиях ведения военных действий и поиска эффективных путей возрождения производства и положительных сдвигов в сфере занятости населения.
The article deals with the issue of international loans to Ukraine, first of all, the IMF and World Bank loans. The money attracted from foreign lenders don’t provide their using in the promising sectors in order to ensure loans refund on time and to get profit for extended production. This work describes the main reason of the economy decline. It is incompetence of the main legislative part of the state, which produces lobbying laws completely ignoring the need for their profound scientific foundation. The importance of radical change of state investment policy vector from passive expectant to dynamically active one, which will give an opportunity to get the modern technologies which are really essential today, due to the miserable condition of science in the state, has been noted. This work pays attention to the threat of losing centralized management arms of the region's economy during the declared state leadership plan for decentralization and transfer of a part of full powers to local authorities will certainly lead to unexpected federalization, which will be a catalyst for the physical collapse of the state in terms of Russian aggression. The economic analysis of the reasons which force international financial organizations to cooperate with the countries that have the lowest credit rating, including Ukraine, has been conducted in this article. The article considers the main macroeconomic errors of country leaders during the war and search of effective ways of revival of production and improvements in employment of population.