Стаття присвячена проблемі «матеріального повороту» в історичних дослідженнях, сутність якого пов’язана з новими формами концептуалізації речей. Ядро
цього «повороту» становить акторно-мережева теорія Б.Латура, згідно з якою
люди й речі (не-люди) утворюють єдину систему соціальної взаємодії. Це означає,
що речі, матеріальні об’єкти також мають соціальну природу, котра розглядається з перспективи культурної пари панський маєток/селянська хата, історії радянської моди та феномена колекціонування.
The article highlights the problem of “material turn” in historical researches, which
essence is associated with the new forms of things conceptualizing. The core of this
“turn” is “Actor Network Theory” by B.Latur under which people and things (nonpeople)
form a unified system of social interaction. This means that things and
material objects also have a social nature, which is considered from the prospect of
cultural pair: manorial estate/peasant hut, the history of Soviet fashion, and the phenomenon of collecting.