Предложен критериальный метод адаптации «непроектного» для ВВЭР МОХ-топлива в аварийных режимах (в том числе при тяжелых авариях с повреждением ядерного топлива) на основе детерминистических оценок условий устойчивого расхождения температурных зависимостей МОХ- и уранового топлива в процессе развития аварии. Применение метода позволит определить перечень аварий (этапов аварий) с МОХ-топливом, требующих дополнительного детализированного моделирования, а также допустимое обогащение плутонием МОХ-топлива для энергоблоков АЭС с ВВЭР.
Запропоновано критеріальний метод адаптації «непроектного» для ВВЕР МОХ-палива в аварійних режимах (зокрема в разі важких аварій з пошкодженням ядерного палива) на основі детерміністичних оцінок умов стійкого розходження температурних залежностей МОХ- та уранового палива в процесі розвитку аварії. Застосування методу дасть змогу визначити перелік аварій (етапів аварій) з МОХ-паливом, що потребують додаткового деталізованого моделювання, а також допустиме збагачення плутонієм МОХ-палива для енергоблоків АЕС з ВВЕР.
The paper proposes a criterion method for adaptation of WWER “beyond design-basis” МОХ fuel in emergency conditions (including severe accidents with nuclear fuel damage) based on deterministic evaluations of stable divergence of МОХ and uranium fuel temperature dependences during accidents. This method can be used to determine a list of МОХ fuel accidents (accident stages) that require additional detailed modeling and permissible plutonium enrichment of МОХ fuel for WWER NPPs.