У статті досліджуються історіографічні напрямки та етапи розвитку
наукової думки про історію становлення та розвитку технологій навчання на
основі використання комп’ютерної техніки у вищій школі Україні протягом
другої половини ХХ на початку ХХІ століття. Визначені два історіографічні
етапи, до яких слід віднести наявні історико-наукові дослідження: історичні
дослідження радянської доби (перша половина ХХ століття до кінця 80-х років) та історичні дослідження доби незалежності української держави (з початку 90-х років ХХ століття до наших днів). Зроблено висновок про те, що вивчення становлення та розвитку досліджень з комп’ютеризації навчального процесу дасть можливість з’ясувати важливі та актуальні проблеми становлення і розвитку інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій у вишах України.
В статье исследуются историографические направления и этапы развития
научной мысли об истории становления и развития технологий обучения на
основе использования компьютерной техники в высшей школе Украины в
течение второй половины ХХ в начале XXI века. Определены два историографические этапы, к которым следует отнести имеющиеся историко-научные исследования: исторические исследования советского периода (первая
половина ХХ века до конца 80-х годов) и исторические исследования эпохи
независимости украинского государства (с начала 90-х годов ХХ века до наших
дней). Сделан вывод о том, что изучение становления и развития исследований
по компьютеризации учебного процесса позволит выяснить важные и актуальные проблемы становления и развития информатики и информационно-коммуникационных технологий в вузах Украины.
The article investigates the historiographical trends and stages of development of
scientific thought about the history of formation and development of learning
technologies based on the use of computer technology in the higher school of Ukraine
during the second half of the twentieth century XXI. There are defined two
historiographical stages, which include current historical and scientific studies:
historical studies of the Soviet period (first half of the twentieth century to the late
80's) and historical research during the period of independent Ukraine (since the
early 90-s of XX century to the present day). It is concluded that the study of the
formation and development of research on the computerization of the educational
process will allow the clarifying of important and urgent problems of formation and
development of computer science and communication technology in higher educational establishments of Ukraine.