В статье рассмотрена сущность интегрированной маркетинговой системы
коммуникаций, а также определена необходимость ее использования в процессе формирования и
продвижения туристического бренда. На основании полученных результатов разработана модель
интегрированных маркетинговых коммуникаций (ИМК) развития бренда и определены современные
подходы к ее использованию в обеспечении туристического бренда. Установлена роль использования
системы интегрированных маркетинговых коммуникаций в усилении конкурентных позиций и
преимуществ бренда туристической дестинации.
У статті розглянуто сутність інтегрованої маркетингової системи комунікацій, а також
визначено необхідність її використання у процесі формування та просування туристичного бренду. На
підставі отриманих результатів розроблено модель інтегрованих маркетингових комунікацій (ІМК)
розвитку бренду та визначено сучасні підходи до її використання в забезпеченні туристичного бренду.
Встановлено роль використання системи інтегрованих маркетингових комунікацій у посиленні
конкурентних позицій і переваг бренду туристичної дестинації.
The article describes the essence of integrated marketing communications systems, as well as
determined the need for use in the process of developing and promoting tourism brand. The study had the
following objectives: define the concept of integrated marketing communications, establish the need for
integrated marketing communications in the formation and promotion of tourism brand, develop a model of
integrated marketing communications formation and promotion of tourism brand, identify key elements of the
formation and promotion of tourism destination brand with an integrated marketing communications, determine
the result of the formation and development of the tourism brand under the influence of integrated marketing
communications. Based on these results was developed a model of integrated marketing communications (IMC),
which includes the following elements: unique brand positioning in the tourism market set to promote tourism
brand, optimize complex marketing communications. In the article was identifies current approaches to use in
providing tourism brand. The role of the use of integrated marketing communications to improve their
competitiveness and brand advantages tourist destination was installed, particularly, IMC transmit information
about the brand to create attractive tourism product, the use of the IMC allows to create a model of strategic
dialogue between the creators of tourist brand and its consumers directly, IMC - the process of managing the
full range of communications, using the IMC formed the communication potential of the brand, IMC integrated
and coordinated the formation of the system to maximize economic and social benefits for the implementation of
brand program.