Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Використання інтегрованих маркетингових комунікацій в забезпеченні туристичного бренду

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Костинець, В.В.
dc.date.accessioned 2016-01-22T17:24:17Z
dc.date.available 2016-01-22T17:24:17Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Використання інтегрованих маркетингових комунікацій в забезпеченні туристичного бренду / В.В. Костинець // Культура народов Причерноморья. — 2013. — № 258. — С. 40-43. — Бібліогр.: 12 назв. — укр. uk_UA
dc.identifier.issn 1562-0808
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/92808
dc.description.abstract В статье рассмотрена сущность интегрированной маркетинговой системы коммуникаций, а также определена необходимость ее использования в процессе формирования и продвижения туристического бренда. На основании полученных результатов разработана модель интегрированных маркетинговых коммуникаций (ИМК) развития бренда и определены современные подходы к ее использованию в обеспечении туристического бренда. Установлена роль использования системы интегрированных маркетинговых коммуникаций в усилении конкурентных позиций и преимуществ бренда туристической дестинации. uk_UA
dc.description.abstract У статті розглянуто сутність інтегрованої маркетингової системи комунікацій, а також визначено необхідність її використання у процесі формування та просування туристичного бренду. На підставі отриманих результатів розроблено модель інтегрованих маркетингових комунікацій (ІМК) розвитку бренду та визначено сучасні підходи до її використання в забезпеченні туристичного бренду. Встановлено роль використання системи інтегрованих маркетингових комунікацій у посиленні конкурентних позицій і переваг бренду туристичної дестинації. uk_UA
dc.description.abstract The article describes the essence of integrated marketing communications systems, as well as determined the need for use in the process of developing and promoting tourism brand. The study had the following objectives: define the concept of integrated marketing communications, establish the need for integrated marketing communications in the formation and promotion of tourism brand, develop a model of integrated marketing communications formation and promotion of tourism brand, identify key elements of the formation and promotion of tourism destination brand with an integrated marketing communications, determine the result of the formation and development of the tourism brand under the influence of integrated marketing communications. Based on these results was developed a model of integrated marketing communications (IMC), which includes the following elements: unique brand positioning in the tourism market set to promote tourism brand, optimize complex marketing communications. In the article was identifies current approaches to use in providing tourism brand. The role of the use of integrated marketing communications to improve their competitiveness and brand advantages tourist destination was installed, particularly, IMC transmit information about the brand to create attractive tourism product, the use of the IMC allows to create a model of strategic dialogue between the creators of tourist brand and its consumers directly, IMC - the process of managing the full range of communications, using the IMC formed the communication potential of the brand, IMC integrated and coordinated the formation of the system to maximize economic and social benefits for the implementation of brand program. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Кримський науковий центр НАН України і МОН України uk_UA
dc.relation.ispartof Культура народов Причерноморья
dc.subject Проблемы материальной культуры – ЭКОНОМИЧЕСКИЕ НАУКИ uk_UA
dc.title Використання інтегрованих маркетингових комунікацій в забезпеченні туристичного бренду uk_UA
dc.title.alternative Use of integrated marketing communications in promoting tourist brand uk_UA
dc.title.alternative Использование интегрированных маркетинговых коммуникаций в обеспечении туристического бренда uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA
dc.identifier.udc 338.012


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис