Статтю присвячено теоретичному обґрунтуванню поняття мовної компетенції індивідів.
Особлива увага приділяється визначенню рівня мовної спроможності білінгвів, тобто осіб,
мовлення яких характеризується навперемінним, одночасним чи навперемінно-одночасним
використанням двох мов у межах однієї комунікативної ситуації. Окреслено аспекти формування
індивідуальної мовної компетенції в контексті проблеми українсько-російської двомовності, а
сааме – розглянуто терміни базова мова та мовна ситуація. Оскільки перша засвоєна мовна
система накладає значний відбиток на подальше формування мовної особистості, а мовна
ситуація тим сам визначає цей процес формування й реалізації мовцем своїх комунікативних
умінь і навичок, що засвоюються в родині.
Статья посвящена теоретическому обоснованию понятия языковой компетенции
индивидов. Особое внимание уделяется определению уровня языковых способностей билингвов,
то есть лиц, речь которых характеризуется попеременным, одновременным или попеременно-
одновременным использованием двух языков в рамках одной коммуникативной ситуации.
Определены аспекты формирования индивидуальной языковой компетенции в контексте
проблемы украинско-русского двуязычия, а именно – рассмотрено термины базовый язык и
языковая ситуация. Так как первая усвоенная языковая система накладывает существенный
отпечаток на дальнейшее формирование языковой личности, а языковая ситуация тем самым
определяет этот процесс формирования и реализации говорящими своих коммуникативных
умений и навыков, которые усваиваются в семье.
This article is devoted a theoretical substantiation of concept the language competence of
individuals. The especial attention is given to definition of level of language ability bilingualism people
that is the persons which speech is characterized by alternate, simultaneous or alternately-simultaneous
use of two languages within the limits of one communicative situation. Aspects of formation of the
individual language competence of a context of a problem Ukrainian-Russian bilingualism are defined,
namely – is considered terms base language and a language situation. As the first acquired language
system leaves an essential mark on the further formation of the language person, and the language
situation thereby defines this process of formation and realization of the communicative skills which are
acquired in a family.