В статье анализируются особенности жанровой природы историософских символистских
произведений Д.С. Мережковского 1890–1910-х гг. Отмечается, что в трилогиях “Христос и
Антихрист” и “Царство Зверя” их автору удалось дать образцы новых жанровых образований –
историософских символистских романов и драм, которые продемонстрировали сменяемость
аксиологических характеристик ретроспективных произведений на рубеже столетий.
Историософские произведения Мережковского синтезируют исторический роман с
философскими веяниями времени, опираясь при этом на конкретно-историческое содержание.
У статті аналізуються особливості жанрової природи історіософських символістських
творів Д.С. Мережковського 1890–1910-х рр. Відзначається, що в трилогіях “Христос та
Антихрист” та “Царство Звіра” їх автору вдалося надати зразки нових жанрових утворень –
історіософських символістських романів та драм, які продемонстрували змінність аксіологічних
характеристик ретроспективних творів на межі століть. Історіософські твори Мережковського
синтезують історичний роман та драму із філософськими віяннями часу, спираючись при цьому
на конкретно-історичний зміст.
The article analyses the peculiarities of D.S. Merezhkovsky’s 1890–1910-s historiosophic
Symbolist works’ genre nature. It is marked that in the “Christ and Antichrist” and “Realm of the Beast”)
trilogies their author managed to give examples of new genre formations – historiosophic Symbolist novels
and dramas which have demonstrated the changeability of the turn-of-the-century retrospective works’
axiological characteristics. The historiosophic works of Merezhkovsky are synthesizing the historical novel
with philosophical trends of the corresponding times, basing on the specific historical contents.