Шлюб Анни Ярославни і французького короля Генріха І
був зумовлений прагненням ствердження молодих династій
Капетінгів та Рюриковичів. Головним чинником такого
ствердження була спорідненість Рюриковичів через принцесу
Анну з візантійською Македонською династією. Саме тому
Анну Ярославну назвали на її честь. В процесі планомірного
дослідження епіграфіки київського Софійського собору на
фресці з образом св. Пантелеймона були виявлені два записи
з іменем „Ана”. Вивчення особливостей їх розташування в
межах архітектурного об’єму собору, а також палеографічних
характеристик при порівнянні динаміки почерку авторки
записів та власноручного підпису Анни Ярославни на грамоті
Суассонському абатству, дозволили встановити, що саме вона
може вважатись авторкою цих двох графіті.
Брачный союз Анны Ярославны и французского короля
Генриха І был обусловлен стремлением утверждения молодых
династий – Капетингов и Рюриковичей. Важным фактором
такого утверждения была родственная связь Рюриковичей
через принцессу Анну с византийской Македонской династией.
Именно поэтому Анну Ярославну назвали в ее честь. В процессе
планомерного исследования эпиграфики киевского Софийского
собора на фреске с образомсв. Пантелеймона были обнаружены
две надписи с именем „Ана”. Изучение особенностей их
расположения в пределах архитектурного объема собора, а
также палеографических характеристик и динамики почерков
автора записей и подписи Анны Ярославны на грамоте
Суассонсокму аббатству, позволили установить, что именно
она может считаться автором этих двух граффити.
The marriage of Anna Iaroslavna and French king Henry
I was caused by intentions to strengthen the Cappetings and
Ruryks dynasties. The main factor in this process was relationship
Ruryks with Macedonian dynasty, from which the princess Anna
was descended. That’s why the name for Anna Iaroslavna was
chosen. During the systematic investigations of the epigraphic of
Sophia Kyivska Cathedral two inscriptions with the name „Ана”
on the Saint Panteleimon fresco was discovered. The placement
of these inscriptions, the paleography and comparative analyses
of handwriting on the wall and signature on the Suasson abbey
diploma proves the Anna’s authorship of graffi ties in Sophia Kyivka
Cathedral.