У статті окреслено основні етапи історії розвитку і функціонування кримсько-татарської музики – від доби Кримського ханства до творчості окремих композиторів сучасності. Визначено основні напрямки першої, а саме – музика класична (придворна), релігійно-суфійська, ашикська (народна творчість), військово-похідна, театральна (театр ляльок – карагез). Описано особливості інструментальної музики кримських татарів. Представлена низка імен визначних діячів кримсько-татарської музики – А. Рефатов, Я. Шерфедінов, Е. Налбандов, І. Бахшиш, М. Халітова, Е. Емір, Д. Каріков.
В статье очерчено основные этапы истории развития и функционирования крымско-татарской музыки – от эпохи Крымского ханства до творчества отдельных композиторов современности. Определены основные направления первой, а именно – музыка классическая (придворная), религиозно-суфийская, ашикская (народное творчество), военно-походная, театральная (театр кукол – карагез). Описаны особенности инструментальной музыки крымских татар. Представлен ряд имён выдающихся деятелей крымско-татарской музыки – А. Рефатов, Я. Шерфединов, Э. Налбандов, І. Бахшиш, М. Халитова, Э. Эмир, Д. Кариков.
In the article there are depicted the main stages of history of Crimea Tatars music development and functioning – from Crimea khanate epoch to works by composers of modern time. There are defined the principal trends of the first one – classic music (court), religious music, music by ashiks (folklore), military and march, music for theatre. There are marked peculiarities of instrumental music by Crimea Tatars. There are presented famous workers of Crimea Tatars music – A. Refatov, Ja. Sherfedinov, E. Nalbandov, I. Bakhshysh, M. Khalitova, E. Emir, D. Karikov.