У статті розглядається один з підходів новаторської педагогіки кінця ХІХ – початку ХХ ст. в Німеччині,
який отримав назву «нове виховання». Найбільш відомими «школами нового типу» стали сільсько-виховні
будинки Г. Літца та «Вільна шкільна громада Віккерсдорф» Г. Вінекена. Авторка акцентує увагу на нових
засобах виховання та формах організації діяльності учнів, що використовувалися педагогами-новаторами, таких
як виховання через «товариства» або «родини», впровадження самоврядування, використання праці у
майстернях, фізичне та культурне виховання, а також формування особистості, яка б змогла у майбутньому
вплинути на долю держави.
В статье рассматривается один из видов новаторской педагогики конца ХІХ – начала ХХ вв. в Германии,
который получил название «новое воспитание». Самыми известными «школами нового типа» стали
сельско-воспитательные дома Г. Литца и «Свободная школьная община Виккерсдорф» Г. Винекена. Автор
акцентирует внимание на новых способах воспитания и формах организации ученической деятельности,
которые применялись педагогами-новаторами, таких как воспитание в «товариществах» или «семьях»,
введение самоуправления, использование труда, физическое и культурное воспитание, а также формирование
личности, которая смогла бы в будущем повлиять на судьбу государства.
In the article we can read about a kind of innovation in pedagogics at the end of the 19 th and beginning of the 20 th
century in Germany which was called «new education». G. Lits «rural well-bred schools» and G. Vinekin «Free
school of Wickersdorff» became the most famous school of new type. The author pay attention to the new forms
of education and organizing of pupil’s activity whith were used by innovator-teachers as their education in
«companies» or «families», introduction of self-managing, using of labour, physical and cultural education and
also a formation of a person, who would influence the desting of a state.