Трансформація екосистем знаходить відображення в еволюції форм відображення бізнесу від ієрархії до екосистем. Ця трансформація одночасно пов’язана зі змінами умов конкуренції: ціна та якість продукції відходять на другий план, більшої значущості набувають диференціація, принципи конвергенції та кастомізація пропозиції, швидкість впровадження інновацій. Найуспішнішими на ринку стають бізнеси, здатні запропонувати широкий перелік продуктів і послуг в одній системі. Таким чином, спостерігається двосторонній ефект: нова конкуренція в рамках інформаційно-мережевого простору змушує компанії, підприємства, кластери вбудовуватися (або створювати) екосистеми, які, своєю чергою, змінюють ринки.
Методологічну базу цього дослідження представлено процесним та екосистемним підходами в частині аналізу функціонування екосистем.
У роботі використано методи семантичного, бібліографічного та порівняльного аналізу, формалізації та систематизації. Також у роботі досліджується концепція екосистем в умовах цифрової трансформації економіки у рамках формування інформаційно-мережевого суспільства, для опису відкритих динамічних мережевих (неієрархічних) середовищ, що складаються з компаній/фірм/підприємств, людей та інститутів, які взаємодіють при створенні, використанні та поширенні інновацій, “проривних” технологій та інструментарію цифровізації.
The transformation of ecosystems is reflected in the evolution of business representation from hierarchy to ecosystems. This transformation is simultaneously associated with changes in competition conditions: the price and quality of products are fading into the background, differentiation, the principles of convergence and customisation of supply, and the speed of innovation are becoming more important. The most successful businesses in the market are those able to offer a wide range of products and services in one system. Thus, there is a two-way effect: new competition within the information and network space forces companies, enterprises, and clusters to integrate (or create) ecosystems, which, in turn, change markets.
The methodological basis of this study is represented by the process and ecosystem approaches to analysing the functioning of ecosystems. The study used methods of semantic, bibliographic and comparative analysis, formalisation and systematisation. The paper also investigates the concept of ecosystems in the context of digital transformation of the economy in the framework of the formation of an information and network society, to describe open dynamic network (non-hierarchical) environments consisting of companies/firms/enterprises, people and institutions that interact in the creation, use and dissemination of innovations, ‘breakthrough’ technologies and digital communication tools.