Використовуючи рівняння Лагранжа в узагальнених координатах складена динамічна модель приводу шахтного локомотива, що реалізує тягове зусилля в точці контакту колеса і рейки. Визначено кінетична, потенційна енергії складної електромеханічної системи. Для залежності, що відображає особливості фрикційного контакту пари колесо - рейка для різних умов експлуатації запропонована аналітична модель, отримана на підставі експериментальних залежностей О.О. Ренгевича.
Используя уравнения Лагранжа в обобщенных координатах составлена динамическая модель привода шахтного локомотива, реализующего тяговое усилие в точке контакта колеса и рельса. Определена кинетическая, потенциальная энергии сложной электромеханической системы. Для зависимости, отражающей особенности фрикционного контакта пары колесо – рельс для различных условий эксплуатации предложена аналитическая модель, полученная на основании экспериментальных зависимостей А.А. Ренгевича.
By using the Lagrange equations in generalized coordinates, a dynamic model of drive for mine locomotive is created, which realizes tractive force in the contact point between the wheel and rail. Kinetic potential energy of a complex electromechanical system is determined. For the dependence, which reflects specificity of frictional contact of the wheel-rail pair for various operating conditions, an analytical model is proposed, which was created on the basis of the A.A. Rengevich experimental dependences.