У статті проаналізовано відомості про майстрів мережі «малих» малярських
осередків історичного перемишльсько-львівського регіону першої половини
XVII ст. На підставі опрацьованого фонду письмових джерел та авторських
пам’яток показано, що перед серединою століття тут здебільшого працювали
поодинокі малярі. Щойно від 40-х років засвідчено перший осередок з трьох
митців у Судовій Вишні. Зіставлення її малярського доробку зі спадщиною
львівського середовища переконує у складанні місцевої «школи» як провінційного відгалуження львівської малярської традиції й заперечує поширений в
окремих новіших публікаціях погляд про причетність вишенських кадрів до створення одного з центральних ансамблів львівського малярства першої половини століття – комплексу ікон П’ятницької церкви.
В статье проанализированы данные о мастерах сети «малых» центров живописи исторического перемышльско-львовского региона первой половины
XVII в. На основании свидетельств письменных источников и авторских произведений показано, что здесь преимущественно работали единичные художники. Только начиная с 40-х годов засвидетельствовано три мастера в Судовой
Вишне. Сопоставление художественных наработок убеждает в формировании
местной «школы» как провинциального ответвления львовской художественной
традиции и отрицает распространенный в некоторых новейших публикациях
взгляд о причастности вишенских кадров к созданию одного из центральных
ансамблей львовской живописи первой половины века – комплекса икон Пятницкой церкви.
The article offers an analysis of data on the masters representing «small» arts
workshops of the historical Przemysl-Lviv region in the first half of the XVII century.
The analyzed corpus of written sources and private documents proves that it was
primarily the domain of lone painters in the first half of the century. The first mention
of the 3-painter strong workshop in Sudova Vyshnia goes back to 1640s. A
comparison of its oeuvre with the legacy of the Lvivian artistic milieu substantiates
the assumption that this local «school» was but a provincial offshoot of the Lviv
tradition and refutes the recently popular view that Vyshnia painters took part in
creating one of the central ensembles of Lvivian arts of early XVII century, namely,
the icons of the St. Paraskeva Church.