Наукова електронна бібліотека
періодичних видань НАН України

Майстри «малих» осередків українського малярства історичного перемишльсько-львівського регіону першої половини XVII ст.

Репозиторій DSpace/Manakin

Показати простий запис статті

dc.contributor.author Александрович, В.
dc.date.accessioned 2016-07-09T17:47:24Z
dc.date.available 2016-07-09T17:47:24Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Майстри «малих» осередків українського малярства історичного перемишльсько-львівського регіону першої половини XVII ст. / В. Александрович // Соціум. Альманах соціальної історії. — 2013. — Вип. 10. — С. 9-30. — Бібліогр.: 132 назв. — укр. uk_UA
dc.identifier.issn 1995-0322
dc.identifier.uri http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/104445
dc.description.abstract У статті проаналізовано відомості про майстрів мережі «малих» малярських осередків історичного перемишльсько-львівського регіону першої половини XVII ст. На підставі опрацьованого фонду письмових джерел та авторських пам’яток показано, що перед серединою століття тут здебільшого працювали поодинокі малярі. Щойно від 40-х років засвідчено перший осередок з трьох митців у Судовій Вишні. Зіставлення її малярського доробку зі спадщиною львівського середовища переконує у складанні місцевої «школи» як провінційного відгалуження львівської малярської традиції й заперечує поширений в окремих новіших публікаціях погляд про причетність вишенських кадрів до створення одного з центральних ансамблів львівського малярства першої половини століття – комплексу ікон П’ятницької церкви. uk_UA
dc.description.abstract В статье проанализированы данные о мастерах сети «малых» центров живописи исторического перемышльско-львовского региона первой половины XVII в. На основании свидетельств письменных источников и авторских произведений показано, что здесь преимущественно работали единичные художники. Только начиная с 40-х годов засвидетельствовано три мастера в Судовой Вишне. Сопоставление художественных наработок убеждает в формировании местной «школы» как провинциального ответвления львовской художественной традиции и отрицает распространенный в некоторых новейших публикациях взгляд о причастности вишенских кадров к созданию одного из центральных ансамблей львовской живописи первой половины века – комплекса икон Пятницкой церкви. uk_UA
dc.description.abstract The article offers an analysis of data on the masters representing «small» arts workshops of the historical Przemysl-Lviv region in the first half of the XVII century. The analyzed corpus of written sources and private documents proves that it was primarily the domain of lone painters in the first half of the century. The first mention of the 3-painter strong workshop in Sudova Vyshnia goes back to 1640s. A comparison of its oeuvre with the legacy of the Lvivian artistic milieu substantiates the assumption that this local «school» was but a provincial offshoot of the Lviv tradition and refutes the recently popular view that Vyshnia painters took part in creating one of the central ensembles of Lvivian arts of early XVII century, namely, the icons of the St. Paraskeva Church. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Інституту історії України НАН України uk_UA
dc.relation.ispartof Соціум. Альманах соціальної історії
dc.subject Соціальні групи та соціальна мобільність uk_UA
dc.title Майстри «малих» осередків українського малярства історичного перемишльсько-львівського регіону першої половини XVII ст. uk_UA
dc.title.alternative Мастера «малых» центров украинской живописи исторического перемышльско-львовского региона первой половины XVII века uk_UA
dc.title.alternative The masters of the small workshops of Ukrainian arts in the historical Przemysl-Lviv region in the first half of the XVII century uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.status published earlier uk_UA


Файли у цій статті

Ця стаття з'являється у наступних колекціях

Показати простий запис статті

Пошук


Розширений пошук

Перегляд

Мій обліковий запис